Automobiloví nadšenci už odpočítávají poslední hodiny do premiéry prvního dílu nové série motoristického pořadu Grand Tour, která bude uvedena 8. prosince prostřednictvím Amazon Prime. Na co se tedy můžeme těšit?
Podle trailerů, kterými nás autoři Grand Tour zásobují prostřednictvím YouTube a Facebooku, se můžeme hned v prvním díle těšit na úžasné švýcarské silnice, po kterých se bude Jeremy Clarkson, Richard Hammond, a James May prohánět v Lamborghini Aventador S, Rimac Concept One, a Lamborghini Aventador S.
Ze složení automobilů tak pravděpodobně všem dochází, že právě v této epizodě se staneme svědky děsivé nehody, během které vyletí Richard Hammond za volantem Rimacu One ze silnice. Cestou ze svahu se vůz několikrát převrátil a krátce po dopadu začal hořet.
Záchranáři však byli dostatečně rychlí a Hammonda z vozu vytáhli včas. Navzdory děsivým snímkům je tak malým zázrakem, že z děsivě vypadajícího incidentu vyvázl moderátor jen se zraněným kolenem. Jeho pád přitom měřil desítky metrů.
Kromě speciálu ze Švýcarska se však můžeme těšit i na první díl nové soutěže celebrit, ve které se představí David Hasselhoff a Ricky Wilson.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.