Není žádným tajemstvím, že automobilky si při vývoji nových modelů kupují auta konkurenčních výrobců a snaží se přijít na jejich "Know How". Mercedes se však rozhodl ušetřit a místo koupě se rozhodl jen pro zápůjčku. Během té však prováděl s Teslou Model X takové věci, že majitelům se téměř rozpadá pod rukama - škoda prý dosahuje 2.5 milionu korun!
Za celou situaci vlastně může elektrický crossover EQC, na jehož vývoji momentálně v automobilce Mercedes-Benz pracují a který by měl být představen v roce 2019. Kvůli jeho vývoji se automobilka rozhodla zajistit si Teslu Model X, jakožto hlavního a zavedeného konkurenta ve třídě elektrických SUV.
Takový postup není ve světě automobilového průmyslu nijak zvláštní, ovšem většinou si automobilky konkurenční stroje přímo kupují - a mají k tomu dobrý důvod. Pokud totiž automobil neustále rozebíráte a testujete v extrémních podmínkách, na jeho stavu se to vždy podepíše. O tom se bohužel přesvědčila i Monika Kindlein a Manfred van Rinsum, kteří zapůjčili Mercedesu svou Teslu Model X prostřednictvím společnosti Sixt na sedm týdnů. Vůz se ale vrátil v naprosto zbědovaném stavu.
Díky tomu, že Tesla si zapisuje jízdní podmínky do paměti, se pak podařilo snadno dohledat, že Mercedes prohnal Teslu několika skutečně extrémními testy, několikrát ji rozebral a poté ji ještě vzal na několik závodních okruhů, jak uvádí weby Spiegel a Jalopnik. Mercedes tak porušil smluvní podmínky a ještě s vozem najel víc, než kolik bylo dovoleno.
Tesla Model X tak utrpěla řadu závažných poškození, přičemž majitelé byli společností Sixt odškodněni jen za jejich část a ztrátu hodnoty. Odškodnění činilo cca 17674 Euro (cca 451000 korun), majitelé však odhadují účet za poškození vozu na cca 99392 Euro (cca 2,5 milionu korun). Se zbytkem problémů však byli půjčovnou odkázáni přímo na Mercedes.
Poškození majitelé jsou si ale téměř jistí, že plné náhrady škody se nikdy nedočkají. V případě, že by se celý spor dostal před soud, by si totiž nemohli dovolit náklady na soudní proces se společnostmi jako je Sixt nebo Mercedes.
Na samotnou automobilku se obrátili i redaktoři Jalopniku, ovšem tiskový mluvčí odmítl konkrétní situaci jakkoliv komentovat. Pouze potvrdil, že půjčování konkurenčních vozů je v automobilovém průmyslu běžnou praktickou a v případě jejich poškození si celou událost přebírá pojišťovna.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.