Není žádným tajemstvím, že automobilky si při vývoji nových modelů kupují auta konkurenčních výrobců a snaží se přijít na jejich "Know How". Mercedes se však rozhodl ušetřit a místo koupě se rozhodl jen pro zápůjčku. Během té však prováděl s Teslou Model X takové věci, že majitelům se téměř rozpadá pod rukama - škoda prý dosahuje 2.5 milionu korun!
Za celou situaci vlastně může elektrický crossover EQC, na jehož vývoji momentálně v automobilce Mercedes-Benz pracují a který by měl být představen v roce 2019. Kvůli jeho vývoji se automobilka rozhodla zajistit si Teslu Model X, jakožto hlavního a zavedeného konkurenta ve třídě elektrických SUV.
Takový postup není ve světě automobilového průmyslu nijak zvláštní, ovšem většinou si automobilky konkurenční stroje přímo kupují - a mají k tomu dobrý důvod. Pokud totiž automobil neustále rozebíráte a testujete v extrémních podmínkách, na jeho stavu se to vždy podepíše. O tom se bohužel přesvědčila i Monika Kindlein a Manfred van Rinsum, kteří zapůjčili Mercedesu svou Teslu Model X prostřednictvím společnosti Sixt na sedm týdnů. Vůz se ale vrátil v naprosto zbědovaném stavu.
Díky tomu, že Tesla si zapisuje jízdní podmínky do paměti, se pak podařilo snadno dohledat, že Mercedes prohnal Teslu několika skutečně extrémními testy, několikrát ji rozebral a poté ji ještě vzal na několik závodních okruhů, jak uvádí weby Spiegel a Jalopnik. Mercedes tak porušil smluvní podmínky a ještě s vozem najel víc, než kolik bylo dovoleno.
Tesla Model X tak utrpěla řadu závažných poškození, přičemž majitelé byli společností Sixt odškodněni jen za jejich část a ztrátu hodnoty. Odškodnění činilo cca 17674 Euro (cca 451000 korun), majitelé však odhadují účet za poškození vozu na cca 99392 Euro (cca 2,5 milionu korun). Se zbytkem problémů však byli půjčovnou odkázáni přímo na Mercedes.
Poškození majitelé jsou si ale téměř jistí, že plné náhrady škody se nikdy nedočkají. V případě, že by se celý spor dostal před soud, by si totiž nemohli dovolit náklady na soudní proces se společnostmi jako je Sixt nebo Mercedes.
Na samotnou automobilku se obrátili i redaktoři Jalopniku, ovšem tiskový mluvčí odmítl konkrétní situaci jakkoliv komentovat. Pouze potvrdil, že půjčování konkurenčních vozů je v automobilovém průmyslu běžnou praktickou a v případě jejich poškození si celou událost přebírá pojišťovna.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?