Za celou situaci vlastně může elektrický crossover EQC, na jehož vývoji momentálně v automobilce Mercedes-Benz pracují a který by měl být představen v roce 2019. Kvůli jeho vývoji se automobilka rozhodla zajistit si Teslu Model X, jakožto hlavního a zavedeného konkurenta ve třídě elektrických SUV.
Takový postup není ve světě automobilového průmyslu nijak zvláštní, ovšem většinou si automobilky konkurenční stroje přímo kupují - a mají k tomu dobrý důvod. Pokud totiž automobil neustále rozebíráte a testujete v extrémních podmínkách, na jeho stavu se to vždy podepíše. O tom se bohužel přesvědčila i Monika Kindlein a Manfred van Rinsum, kteří zapůjčili Mercedesu svou Teslu Model X prostřednictvím společnosti Sixt na sedm týdnů. Vůz se ale vrátil v naprosto zbědovaném stavu.
Díky tomu, že Tesla si zapisuje jízdní podmínky do paměti, se pak podařilo snadno dohledat, že Mercedes prohnal Teslu několika skutečně extrémními testy, několikrát ji rozebral a poté ji ještě vzal na několik závodních okruhů, jak uvádí weby Spiegel a Jalopnik. Mercedes tak porušil smluvní podmínky a ještě s vozem najel víc, než kolik bylo dovoleno.
Tesla Model X tak utrpěla řadu závažných poškození, přičemž majitelé byli společností Sixt odškodněni jen za jejich část a ztrátu hodnoty. Odškodnění činilo cca 17674 Euro (cca 451000 korun), majitelé však odhadují účet za poškození vozu na cca 99392 Euro (cca 2,5 milionu korun). Se zbytkem problémů však byli půjčovnou odkázáni přímo na Mercedes.
Poškození majitelé jsou si ale téměř jistí, že plné náhrady škody se nikdy nedočkají. V případě, že by se celý spor dostal před soud, by si totiž nemohli dovolit náklady na soudní proces se společnostmi jako je Sixt nebo Mercedes.
Na samotnou automobilku se obrátili i redaktoři Jalopniku, ovšem tiskový mluvčí odmítl konkrétní situaci jakkoliv komentovat. Pouze potvrdil, že půjčování konkurenčních vozů je v automobilovém průmyslu běžnou praktickou a v případě jejich poškození si celou událost přebírá pojišťovna.