Není žádným tajemstvím, že automobilky si při vývoji nových modelů kupují auta konkurenčních výrobců a snaží se přijít na jejich "Know How". Mercedes se však rozhodl ušetřit a místo koupě se rozhodl jen pro zápůjčku. Během té však prováděl s Teslou Model X takové věci, že majitelům se téměř rozpadá pod rukama - škoda prý dosahuje 2.5 milionu korun!
Za celou situaci vlastně může elektrický crossover EQC, na jehož vývoji momentálně v automobilce Mercedes-Benz pracují a který by měl být představen v roce 2019. Kvůli jeho vývoji se automobilka rozhodla zajistit si Teslu Model X, jakožto hlavního a zavedeného konkurenta ve třídě elektrických SUV.
Takový postup není ve světě automobilového průmyslu nijak zvláštní, ovšem většinou si automobilky konkurenční stroje přímo kupují - a mají k tomu dobrý důvod. Pokud totiž automobil neustále rozebíráte a testujete v extrémních podmínkách, na jeho stavu se to vždy podepíše. O tom se bohužel přesvědčila i Monika Kindlein a Manfred van Rinsum, kteří zapůjčili Mercedesu svou Teslu Model X prostřednictvím společnosti Sixt na sedm týdnů. Vůz se ale vrátil v naprosto zbědovaném stavu.
Díky tomu, že Tesla si zapisuje jízdní podmínky do paměti, se pak podařilo snadno dohledat, že Mercedes prohnal Teslu několika skutečně extrémními testy, několikrát ji rozebral a poté ji ještě vzal na několik závodních okruhů, jak uvádí weby Spiegel a Jalopnik. Mercedes tak porušil smluvní podmínky a ještě s vozem najel víc, než kolik bylo dovoleno.
Tesla Model X tak utrpěla řadu závažných poškození, přičemž majitelé byli společností Sixt odškodněni jen za jejich část a ztrátu hodnoty. Odškodnění činilo cca 17674 Euro (cca 451000 korun), majitelé však odhadují účet za poškození vozu na cca 99392 Euro (cca 2,5 milionu korun). Se zbytkem problémů však byli půjčovnou odkázáni přímo na Mercedes.
Poškození majitelé jsou si ale téměř jistí, že plné náhrady škody se nikdy nedočkají. V případě, že by se celý spor dostal před soud, by si totiž nemohli dovolit náklady na soudní proces se společnostmi jako je Sixt nebo Mercedes.
Na samotnou automobilku se obrátili i redaktoři Jalopniku, ovšem tiskový mluvčí odmítl konkrétní situaci jakkoliv komentovat. Pouze potvrdil, že půjčování konkurenčních vozů je v automobilovém průmyslu běžnou praktickou a v případě jejich poškození si celou událost přebírá pojišťovna.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.