Není žádným tajemstvím, že automobilky si při vývoji nových modelů kupují auta konkurenčních výrobců a snaží se přijít na jejich "Know How". Mercedes se však rozhodl ušetřit a místo koupě se rozhodl jen pro zápůjčku. Během té však prováděl s Teslou Model X takové věci, že majitelům se téměř rozpadá pod rukama - škoda prý dosahuje 2.5 milionu korun!
Za celou situaci vlastně může elektrický crossover EQC, na jehož vývoji momentálně v automobilce Mercedes-Benz pracují a který by měl být představen v roce 2019. Kvůli jeho vývoji se automobilka rozhodla zajistit si Teslu Model X, jakožto hlavního a zavedeného konkurenta ve třídě elektrických SUV.
Takový postup není ve světě automobilového průmyslu nijak zvláštní, ovšem většinou si automobilky konkurenční stroje přímo kupují - a mají k tomu dobrý důvod. Pokud totiž automobil neustále rozebíráte a testujete v extrémních podmínkách, na jeho stavu se to vždy podepíše. O tom se bohužel přesvědčila i Monika Kindlein a Manfred van Rinsum, kteří zapůjčili Mercedesu svou Teslu Model X prostřednictvím společnosti Sixt na sedm týdnů. Vůz se ale vrátil v naprosto zbědovaném stavu.
Díky tomu, že Tesla si zapisuje jízdní podmínky do paměti, se pak podařilo snadno dohledat, že Mercedes prohnal Teslu několika skutečně extrémními testy, několikrát ji rozebral a poté ji ještě vzal na několik závodních okruhů, jak uvádí weby Spiegel a Jalopnik. Mercedes tak porušil smluvní podmínky a ještě s vozem najel víc, než kolik bylo dovoleno.
Tesla Model X tak utrpěla řadu závažných poškození, přičemž majitelé byli společností Sixt odškodněni jen za jejich část a ztrátu hodnoty. Odškodnění činilo cca 17674 Euro (cca 451000 korun), majitelé však odhadují účet za poškození vozu na cca 99392 Euro (cca 2,5 milionu korun). Se zbytkem problémů však byli půjčovnou odkázáni přímo na Mercedes.
Poškození majitelé jsou si ale téměř jistí, že plné náhrady škody se nikdy nedočkají. V případě, že by se celý spor dostal před soud, by si totiž nemohli dovolit náklady na soudní proces se společnostmi jako je Sixt nebo Mercedes.
Na samotnou automobilku se obrátili i redaktoři Jalopniku, ovšem tiskový mluvčí odmítl konkrétní situaci jakkoliv komentovat. Pouze potvrdil, že půjčování konkurenčních vozů je v automobilovém průmyslu běžnou praktickou a v případě jejich poškození si celou událost přebírá pojišťovna.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?