Moderní technologie už lidstvu přinesly řadu výhod a komfortu, ovšem zapomínat by se nemělo ani na jejich temnou stránku. A tím nemyslíme jen epidemii obezity, prokrastinaci nebo řeči o tom, jak nám roboti seberou práci. Narážíme totiž na nebezpečí spojené s lidskou nedisciplinovaností. Právě ta totiž může za to, že se oblíbená hra "Pokemon Go" stala příčinou několika stovek smrtelných dopravních nehod. Tak alespoň hovoří výsledky nedávné studie pocházející z Purdue University's Krannert School.
V dnešních dnech už pravděpodobně všichni dobře víme, že používání zabudované GPS, infotainemntu nebo mobilního telefonu odvádí řidičovu pozornost, což může vést až k dopravní nehodě. Tato skutečnost je doprovázena i zajímavou statistikou amerického úřadu NHTSA pro bezpečnost na silnicích.
V roce 1988 se počet tragických dopravních nehod vyšplhal na číslo 42 130, ovšem od té doby začal pomalu klesat a v roce 2011 se v NHTSA dopočítali jen 29867 případů. V té době však začal nastupovat trend automobilů vybavených dostupnějšími technologiemi a s tímto trendem začal počet tragických dopravních nehod opět stoupat. A v roce 2016 se tak opět dopočítali 37461 případů.
Profesoři Mara Faccio a John J. McConnell z Purdue University's Krannert School se tak podle webu AutoBlog.com rozhodli začít zkoumat, jak moc se lidé nechávají moderními technologiemi rozptylovat. A jako studijní vzorek jim posloužili právě Pokémoni, kteří se během testů objevili jako nový fenomén. Řekněme si upřímně, lepší příklad než Pokemon Go si snad ani nešlo najít. Hra byla tak oblíbená, že během necelého měsíce byla stažena do více než 100 milionů zařízení.
Profesoři McConnell a Faccio se tak rozhodli začít sbírat data o počtu dopravních nehod poblíž "PokéStop-ů" (místo kde se virtuální Pokémoni vyskytují) v oblasti Tippecanoe County, stát Indiana. Data nasbíraná v období mezi 1. březnem 2015 a 30. listopadem 2016 pak ukázala jasný nárůst dopravních nehod ve vzdálenosti do 91 metrů od PokéStop-ů.
Od nástupu PokémonGo mánie se zvýšila pravděpodobnost nehody o 26.5 procenta, přičemž procenta stoupala společně s tím, jak stoupala obliba samotné aplikace. Profesoři pak aplikovali svůj model do statistik ve větším měřítku a podařilo se jim zjistit, jak PokémonGo ovlivnil celý stát. Podle jejich odhadů měl fenomén PokémonGo podíl na 145632 nehodách, během kterých utrpělo zranění 29370 lidí a 256 jich zahynulo..
Na závěr je potřeba zdůraznit, že celá studie ještě musí projít prověřením správnosti, nicméně už teď se jedná o jasnou připomínku, že člověk musí být neustále pozorný - i když třeba jen kráčí s mobilem v ruce po chodníku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.