Ačkoliv bývá Chris Bangle často označován za nejkontroverznějšího designéra v historii BMW, jeho stopy provázejí automobilku dodnes. V roce 2009 však Bangle z odvětví automobilového designu odešel s úmyslem věnovat se něčemu jinému. Jeho předsevzetí mu však nevydrželo a my se tak nyní můžeme podívat na jeho další výtvor, tentokrát určený pro čínský trh.
Nový koncept elektromobilu REDS je předurčen k cestování uvnitř čínských megalopolí, čemuž odpovídá i jeho konstrukce. Ta se zaměřuje na maximalizaci prostoru pro posádku při minimalizaci místa, které zabírá na silnici. Jeho délka 2.97 metru je tak o 8 centimetrů kratší, než kolik měřilo originální Mini, a jeho poloměr otáčení, navzdory vyšší délce i šířce, strčí do kapsy i Smart ForTwo. Uvnitř přitom nalezne komfortní prostor až čtveřice cestujících.
Bangle však během představení na autosalonu v Los Angeles naznačuje, že se nejedná jen o pouhý koncept, ale o ukázku produkčního modelu. Sériová výroba by měla začít brzy, ovšem žádná konkrétní data nepadla. Na autosalonu je tak k vidění funkční prototyp, který už absolvoval i první crash-testy s velice pozitivními výsledky. Za to prý podle AutoCar.co.uk patří vděk hlavně prostorovému hliníkovému rámu, který lemuje baterie.
Vzhledem k tomu, že se jedná o koncept určený k jízdě po městech, nelze očekávat žádné extrémní jízdní výkony. Ve zrychlení z 0 na 50 km/h by však REDS neměl mít konkurenci. Stejně tak bezkonkurenční by měl být i v otázce praktičnosti. Zábavu na cestách poskytne 17-palcový infotainment panel, nebo víceúčelová zadní lavice, která může být určena jak k cestování, tak třeba k přebalování dětí.
Samozřejmostí budou i systémy podporující autonomní řízení, takže pravděpodobně nikoho nepřekvapí řidičova sedačka s možností natáčení proti směru jízdy a praktický vyklápěcí stolek, díky kterému si čtveřice cestujících může dopřát funkční komfort i na dlouhých cestách.
Jak už jsme zmínili, REDS je elektromobilem, jehož dobíjení má probíhat klasicky prostřednictvím dobíjecí stanice. Kromě toho však bude disponovat i největším solárním panelem ve své třídě, který bude umístěn na střeše. Díky tomu se tak bude moci REDS chlubit jak čerpáním energie z obnovitelných zdrojů, tak prodlouženým dojezdem.
O kapacitě baterií, dojezdu, akceleraci nebo ceně jsme se ale bohužel nic konkrétního nedozvěděli. Podle Bangleho je vůz v před-produkční fázi, nicméně zástupci společnosti CHTC Group, která má vůz vyrábět, bedlivě naslouchají reakcím na autosalonu. Jak to tedy s vozem dopadne je stále nejisté.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?