Nejkontroverznější designér BMW navrhl elektromobil pro Čínu, výsledek posuďte sami

Nový koncept městského elektromobilu REDS
Nový koncept městského elektromobilu REDS, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 29. listopadu 2017 11:10
Sdílej:

Ačkoliv bývá Chris Bangle často označován za nejkontroverznějšího designéra v historii BMW, jeho stopy provázejí automobilku dodnes. V roce 2009 však Bangle z odvětví automobilového designu odešel s úmyslem věnovat se něčemu jinému. Jeho předsevzetí mu však nevydrželo a my se tak nyní můžeme podívat na jeho další výtvor, tentokrát určený pro čínský trh.

Nový koncept elektromobilu REDS je předurčen k cestování uvnitř čínských megalopolí, čemuž odpovídá i jeho konstrukce. Ta se zaměřuje na maximalizaci prostoru pro posádku při minimalizaci místa, které zabírá na silnici. Jeho délka 2.97 metru je tak o 8 centimetrů kratší, než kolik měřilo originální Mini, a jeho poloměr otáčení, navzdory vyšší délce i šířce, strčí do kapsy i Smart ForTwo. Uvnitř přitom nalezne komfortní prostor až čtveřice cestujících.

Bangle však během představení na autosalonu v Los Angeles naznačuje, že se nejedná jen o pouhý koncept, ale o ukázku produkčního modelu. Sériová výroba by měla začít brzy, ovšem žádná konkrétní data nepadla. Na autosalonu je tak k vidění funkční prototyp, který už absolvoval i první crash-testy s velice pozitivními výsledky. Za to prý podle AutoCar.co.uk patří vděk hlavně prostorovému hliníkovému rámu, který lemuje baterie.

Vzhledem k tomu, že se jedná o koncept určený k jízdě po městech, nelze očekávat žádné extrémní jízdní výkony. Ve zrychlení z 0 na 50 km/h by však REDS neměl mít konkurenci. Stejně tak bezkonkurenční by měl být i v otázce praktičnosti. Zábavu na cestách poskytne 17-palcový infotainment panel, nebo víceúčelová zadní lavice, která může být určena jak k cestování, tak třeba k přebalování dětí.

Samozřejmostí budou i systémy podporující autonomní řízení, takže pravděpodobně nikoho nepřekvapí řidičova sedačka s možností natáčení proti směru jízdy a praktický vyklápěcí stolek, díky kterému si čtveřice cestujících může dopřát funkční komfort i na dlouhých cestách.

Jak už jsme zmínili, REDS je elektromobilem, jehož dobíjení má probíhat klasicky prostřednictvím dobíjecí stanice. Kromě toho však bude disponovat i největším solárním panelem ve své třídě, který bude umístěn na střeše. Díky tomu se tak bude moci REDS chlubit jak čerpáním energie z obnovitelných zdrojů, tak prodlouženým dojezdem.

O kapacitě baterií, dojezdu, akceleraci nebo ceně jsme se ale bohužel nic konkrétního nedozvěděli. Podle Bangleho je vůz v před-produkční fázi, nicméně zástupci společnosti CHTC Group, která má vůz vyrábět, bedlivě naslouchají reakcím na autosalonu. Jak to tedy s vozem dopadne je stále nejisté.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.