Ačkoliv bývá Chris Bangle často označován za nejkontroverznějšího designéra v historii BMW, jeho stopy provázejí automobilku dodnes. V roce 2009 však Bangle z odvětví automobilového designu odešel s úmyslem věnovat se něčemu jinému. Jeho předsevzetí mu však nevydrželo a my se tak nyní můžeme podívat na jeho další výtvor, tentokrát určený pro čínský trh.
Nový koncept elektromobilu REDS je předurčen k cestování uvnitř čínských megalopolí, čemuž odpovídá i jeho konstrukce. Ta se zaměřuje na maximalizaci prostoru pro posádku při minimalizaci místa, které zabírá na silnici. Jeho délka 2.97 metru je tak o 8 centimetrů kratší, než kolik měřilo originální Mini, a jeho poloměr otáčení, navzdory vyšší délce i šířce, strčí do kapsy i Smart ForTwo. Uvnitř přitom nalezne komfortní prostor až čtveřice cestujících.
Bangle však během představení na autosalonu v Los Angeles naznačuje, že se nejedná jen o pouhý koncept, ale o ukázku produkčního modelu. Sériová výroba by měla začít brzy, ovšem žádná konkrétní data nepadla. Na autosalonu je tak k vidění funkční prototyp, který už absolvoval i první crash-testy s velice pozitivními výsledky. Za to prý podle AutoCar.co.uk patří vděk hlavně prostorovému hliníkovému rámu, který lemuje baterie.
Vzhledem k tomu, že se jedná o koncept určený k jízdě po městech, nelze očekávat žádné extrémní jízdní výkony. Ve zrychlení z 0 na 50 km/h by však REDS neměl mít konkurenci. Stejně tak bezkonkurenční by měl být i v otázce praktičnosti. Zábavu na cestách poskytne 17-palcový infotainment panel, nebo víceúčelová zadní lavice, která může být určena jak k cestování, tak třeba k přebalování dětí.
Samozřejmostí budou i systémy podporující autonomní řízení, takže pravděpodobně nikoho nepřekvapí řidičova sedačka s možností natáčení proti směru jízdy a praktický vyklápěcí stolek, díky kterému si čtveřice cestujících může dopřát funkční komfort i na dlouhých cestách.
Jak už jsme zmínili, REDS je elektromobilem, jehož dobíjení má probíhat klasicky prostřednictvím dobíjecí stanice. Kromě toho však bude disponovat i největším solárním panelem ve své třídě, který bude umístěn na střeše. Díky tomu se tak bude moci REDS chlubit jak čerpáním energie z obnovitelných zdrojů, tak prodlouženým dojezdem.
O kapacitě baterií, dojezdu, akceleraci nebo ceně jsme se ale bohužel nic konkrétního nedozvěděli. Podle Bangleho je vůz v před-produkční fázi, nicméně zástupci společnosti CHTC Group, která má vůz vyrábět, bedlivě naslouchají reakcím na autosalonu. Jak to tedy s vozem dopadne je stále nejisté.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?