Ačkoliv bývá Chris Bangle často označován za nejkontroverznějšího designéra v historii BMW, jeho stopy provázejí automobilku dodnes. V roce 2009 však Bangle z odvětví automobilového designu odešel s úmyslem věnovat se něčemu jinému. Jeho předsevzetí mu však nevydrželo a my se tak nyní můžeme podívat na jeho další výtvor, tentokrát určený pro čínský trh.
Nový koncept elektromobilu REDS je předurčen k cestování uvnitř čínských megalopolí, čemuž odpovídá i jeho konstrukce. Ta se zaměřuje na maximalizaci prostoru pro posádku při minimalizaci místa, které zabírá na silnici. Jeho délka 2.97 metru je tak o 8 centimetrů kratší, než kolik měřilo originální Mini, a jeho poloměr otáčení, navzdory vyšší délce i šířce, strčí do kapsy i Smart ForTwo. Uvnitř přitom nalezne komfortní prostor až čtveřice cestujících.
Bangle však během představení na autosalonu v Los Angeles naznačuje, že se nejedná jen o pouhý koncept, ale o ukázku produkčního modelu. Sériová výroba by měla začít brzy, ovšem žádná konkrétní data nepadla. Na autosalonu je tak k vidění funkční prototyp, který už absolvoval i první crash-testy s velice pozitivními výsledky. Za to prý podle AutoCar.co.uk patří vděk hlavně prostorovému hliníkovému rámu, který lemuje baterie.
Vzhledem k tomu, že se jedná o koncept určený k jízdě po městech, nelze očekávat žádné extrémní jízdní výkony. Ve zrychlení z 0 na 50 km/h by však REDS neměl mít konkurenci. Stejně tak bezkonkurenční by měl být i v otázce praktičnosti. Zábavu na cestách poskytne 17-palcový infotainment panel, nebo víceúčelová zadní lavice, která může být určena jak k cestování, tak třeba k přebalování dětí.
Samozřejmostí budou i systémy podporující autonomní řízení, takže pravděpodobně nikoho nepřekvapí řidičova sedačka s možností natáčení proti směru jízdy a praktický vyklápěcí stolek, díky kterému si čtveřice cestujících může dopřát funkční komfort i na dlouhých cestách.
Jak už jsme zmínili, REDS je elektromobilem, jehož dobíjení má probíhat klasicky prostřednictvím dobíjecí stanice. Kromě toho však bude disponovat i největším solárním panelem ve své třídě, který bude umístěn na střeše. Díky tomu se tak bude moci REDS chlubit jak čerpáním energie z obnovitelných zdrojů, tak prodlouženým dojezdem.
O kapacitě baterií, dojezdu, akceleraci nebo ceně jsme se ale bohužel nic konkrétního nedozvěděli. Podle Bangleho je vůz v před-produkční fázi, nicméně zástupci společnosti CHTC Group, která má vůz vyrábět, bedlivě naslouchají reakcím na autosalonu. Jak to tedy s vozem dopadne je stále nejisté.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?