Indická armáda patří k těm největším na světě, což samozřejmě vyžaduje propracované logistické strategie a prostředky. Pokud se ale člověku nedostává dostatek letadel a náklaďáků, musí si zkrátka poradit jinak. A jednou z možností je i naskládat maximum lidí na motocykl - v tomto případě 58.
Dobrá, tak zase vážně. Indická armáda sice patří k těm největším na světě, ovšem rozhodně na tom není tak špatně, že by neměla jak své vojáky přepravovat. Tato skupinka odvážných bláznů je totiž z armádního sboru "Tornados", který je po světě proslulý svými bláznivými kousky na motocyklech.
A minulý týden byl pro hochy z "Tornados" obzvláště úspěšný, neboť svým pokusem o přepravu "nejvyššího možného počtu lidí na jednom motocyklu" se zapsali do Guinessovy knihy rekordů. Během pokusu konaného 19. listopadu se totiž na motocykl Royal Enfield naskládalo celkem 58 vojáků a společně urazili vzdálenost 1200 metrů.
Aby bylo možné takový kousek realizovat, musela dostat motorka pár úprav. Tou hlavní byla příprava rámu pokrytého dřevotřískovými deskami, které byly navíc zespoda opatřeny pneumatikami, které sloužily jako "nárazníky". Řidič Rampal Yadav seděl uprostřed davu, kolem něj byli naskládáni jeho kolegové a vzadu za ním stál velitel celé jednotky major Bunny Sharma, který udílel povely a zároveň vše natáčel kamerou na helmě.
Při pohledu na celý pokus má člověk pocit, že vlastně o nic nešlo. Za hladkým průběhem ale stojí desetiměsíční tréning, kterého se účastnilo na 150 členů týmu. Tréning byl skutečně zásadní, neboť motocykl se musel nejdříve rozjet a až poté na platformu naskakovali další vojáci.
Tréning se ale vyplatil a tým Tornado se může pochlubit již dvacátým zápisem do Guinessovy knihy rekordů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?