Indická armáda patří k těm největším na světě, což samozřejmě vyžaduje propracované logistické strategie a prostředky. Pokud se ale člověku nedostává dostatek letadel a náklaďáků, musí si zkrátka poradit jinak. A jednou z možností je i naskládat maximum lidí na motocykl - v tomto případě 58.
Dobrá, tak zase vážně. Indická armáda sice patří k těm největším na světě, ovšem rozhodně na tom není tak špatně, že by neměla jak své vojáky přepravovat. Tato skupinka odvážných bláznů je totiž z armádního sboru "Tornados", který je po světě proslulý svými bláznivými kousky na motocyklech.
A minulý týden byl pro hochy z "Tornados" obzvláště úspěšný, neboť svým pokusem o přepravu "nejvyššího možného počtu lidí na jednom motocyklu" se zapsali do Guinessovy knihy rekordů. Během pokusu konaného 19. listopadu se totiž na motocykl Royal Enfield naskládalo celkem 58 vojáků a společně urazili vzdálenost 1200 metrů.
Aby bylo možné takový kousek realizovat, musela dostat motorka pár úprav. Tou hlavní byla příprava rámu pokrytého dřevotřískovými deskami, které byly navíc zespoda opatřeny pneumatikami, které sloužily jako "nárazníky". Řidič Rampal Yadav seděl uprostřed davu, kolem něj byli naskládáni jeho kolegové a vzadu za ním stál velitel celé jednotky major Bunny Sharma, který udílel povely a zároveň vše natáčel kamerou na helmě.
Při pohledu na celý pokus má člověk pocit, že vlastně o nic nešlo. Za hladkým průběhem ale stojí desetiměsíční tréning, kterého se účastnilo na 150 členů týmu. Tréning byl skutečně zásadní, neboť motocykl se musel nejdříve rozjet a až poté na platformu naskakovali další vojáci.
Tréning se ale vyplatil a tým Tornado se může pochlubit již dvacátým zápisem do Guinessovy knihy rekordů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?