Indická armáda patří k těm největším na světě, což samozřejmě vyžaduje propracované logistické strategie a prostředky. Pokud se ale člověku nedostává dostatek letadel a náklaďáků, musí si zkrátka poradit jinak. A jednou z možností je i naskládat maximum lidí na motocykl - v tomto případě 58.
Dobrá, tak zase vážně. Indická armáda sice patří k těm největším na světě, ovšem rozhodně na tom není tak špatně, že by neměla jak své vojáky přepravovat. Tato skupinka odvážných bláznů je totiž z armádního sboru "Tornados", který je po světě proslulý svými bláznivými kousky na motocyklech.
A minulý týden byl pro hochy z "Tornados" obzvláště úspěšný, neboť svým pokusem o přepravu "nejvyššího možného počtu lidí na jednom motocyklu" se zapsali do Guinessovy knihy rekordů. Během pokusu konaného 19. listopadu se totiž na motocykl Royal Enfield naskládalo celkem 58 vojáků a společně urazili vzdálenost 1200 metrů.
Aby bylo možné takový kousek realizovat, musela dostat motorka pár úprav. Tou hlavní byla příprava rámu pokrytého dřevotřískovými deskami, které byly navíc zespoda opatřeny pneumatikami, které sloužily jako "nárazníky". Řidič Rampal Yadav seděl uprostřed davu, kolem něj byli naskládáni jeho kolegové a vzadu za ním stál velitel celé jednotky major Bunny Sharma, který udílel povely a zároveň vše natáčel kamerou na helmě.
Při pohledu na celý pokus má člověk pocit, že vlastně o nic nešlo. Za hladkým průběhem ale stojí desetiměsíční tréning, kterého se účastnilo na 150 členů týmu. Tréning byl skutečně zásadní, neboť motocykl se musel nejdříve rozjet a až poté na platformu naskakovali další vojáci.
Tréning se ale vyplatil a tým Tornado se může pochlubit již dvacátým zápisem do Guinessovy knihy rekordů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?