Po silnicích se prohání miliony aut různých značek, tvarů i barev. Většina z nich je však poměrně usedlá a přinejmenším svým vzhledem nikoho neuráží. To se ale tak úplně nedá říct o tomto "uměleckém" kousku, který se před lety proháněl po Los Angeles.
Když Batman mohl mít Batmobil, proč bych já nemohl mít Dickmobile? Tak zřejmě s touto frází začal Steve Paige stavbu něčeho, co kdysi na silnicích Los Angeles a dnes na internetu vzbuzuje neskutečný poprask.
Fotky vozu, jehož tvary zřejmě není potřeba dlouze popisovat, se objevily na Facebookové skupině HowNotToDesignACar, kde se stal pravděpodobně tím nejzajímavějším příspěvkem za dlouhou dobu. Kromě toho se také podařilo najít na YouTube video, kde samotný autor nabízí k prodeji limitovanou edici 100 plakátů s jeho podpisem, které dokumentují stavbu celého "projektu".
A jak je ze snímků patrné, s konstrukcí si autor skutečně vyhrál. Bohužel netušíme, jaká platforma se stala základem vozu, nicméně přestavba probíhala tak svědomitě, že dostal i registrační značky, takže mohl v roce 1969 vyrazit na silnice.
Jeho životnost sice nebyla příliš dlouhá, do motoristického "důchodu" odešel Dickmobile již v roce 1974, ovšem za tu dobu stihl tento roadster s praktickou plátěnou střechou najet cca 805 kilometrů po Los Angeles. Prakticky na každé cestě byl však vůz zastavován policisty.
A proč že něco podobného vůbec vzniklo? Prý šlo o umění a tzv. "Art car". Inu v divokých šedesátkách a sedmdesátkách na západě je poměrně snadné tomu uvěřit, ovšem stejně tak věříme tomu, že kdokoliv viděl vůz na silnici, usilovně se modlil, aby do něj nevrazil.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?