Po silnicích se prohání miliony aut různých značek, tvarů i barev. Většina z nich je však poměrně usedlá a přinejmenším svým vzhledem nikoho neuráží. To se ale tak úplně nedá říct o tomto "uměleckém" kousku, který se před lety proháněl po Los Angeles.
Když Batman mohl mít Batmobil, proč bych já nemohl mít Dickmobile? Tak zřejmě s touto frází začal Steve Paige stavbu něčeho, co kdysi na silnicích Los Angeles a dnes na internetu vzbuzuje neskutečný poprask.
Fotky vozu, jehož tvary zřejmě není potřeba dlouze popisovat, se objevily na Facebookové skupině HowNotToDesignACar, kde se stal pravděpodobně tím nejzajímavějším příspěvkem za dlouhou dobu. Kromě toho se také podařilo najít na YouTube video, kde samotný autor nabízí k prodeji limitovanou edici 100 plakátů s jeho podpisem, které dokumentují stavbu celého "projektu".
A jak je ze snímků patrné, s konstrukcí si autor skutečně vyhrál. Bohužel netušíme, jaká platforma se stala základem vozu, nicméně přestavba probíhala tak svědomitě, že dostal i registrační značky, takže mohl v roce 1969 vyrazit na silnice.
Jeho životnost sice nebyla příliš dlouhá, do motoristického "důchodu" odešel Dickmobile již v roce 1974, ovšem za tu dobu stihl tento roadster s praktickou plátěnou střechou najet cca 805 kilometrů po Los Angeles. Prakticky na každé cestě byl však vůz zastavován policisty.
A proč že něco podobného vůbec vzniklo? Prý šlo o umění a tzv. "Art car". Inu v divokých šedesátkách a sedmdesátkách na západě je poměrně snadné tomu uvěřit, ovšem stejně tak věříme tomu, že kdokoliv viděl vůz na silnici, usilovně se modlil, aby do něj nevrazil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.