Po silnicích se prohání miliony aut různých značek, tvarů i barev. Většina z nich je však poměrně usedlá a přinejmenším svým vzhledem nikoho neuráží. To se ale tak úplně nedá říct o tomto "uměleckém" kousku, který se před lety proháněl po Los Angeles.
Když Batman mohl mít Batmobil, proč bych já nemohl mít Dickmobile? Tak zřejmě s touto frází začal Steve Paige stavbu něčeho, co kdysi na silnicích Los Angeles a dnes na internetu vzbuzuje neskutečný poprask.
Fotky vozu, jehož tvary zřejmě není potřeba dlouze popisovat, se objevily na Facebookové skupině HowNotToDesignACar, kde se stal pravděpodobně tím nejzajímavějším příspěvkem za dlouhou dobu. Kromě toho se také podařilo najít na YouTube video, kde samotný autor nabízí k prodeji limitovanou edici 100 plakátů s jeho podpisem, které dokumentují stavbu celého "projektu".
A jak je ze snímků patrné, s konstrukcí si autor skutečně vyhrál. Bohužel netušíme, jaká platforma se stala základem vozu, nicméně přestavba probíhala tak svědomitě, že dostal i registrační značky, takže mohl v roce 1969 vyrazit na silnice.
Jeho životnost sice nebyla příliš dlouhá, do motoristického "důchodu" odešel Dickmobile již v roce 1974, ovšem za tu dobu stihl tento roadster s praktickou plátěnou střechou najet cca 805 kilometrů po Los Angeles. Prakticky na každé cestě byl však vůz zastavován policisty.
A proč že něco podobného vůbec vzniklo? Prý šlo o umění a tzv. "Art car". Inu v divokých šedesátkách a sedmdesátkách na západě je poměrně snadné tomu uvěřit, ovšem stejně tak věříme tomu, že kdokoliv viděl vůz na silnici, usilovně se modlil, aby do něj nevrazil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?