Pravděpodobně všichni, kdo se v těchto dnech pohybují po silnicích, už mají přezuto na zimní pneumatiky. Věděli jste ale, že tím by příprava na zimní sezónu končit neměla? Pneumatiky jsou sice základ, ovšem pro bezpečné cestování je toho potřeba mnohem víc, jak upozorňují lidé z Bridgestone.
Příprava vozidla na zimní provoz by měla zahrnovat také důkladnou kontrolu jeho technického stavu, aby byla zajištěna maximální bezpečnost i spolehlivost provozu. Mezi položkami na kontrolním seznamu nesmí chybět především osvětlení vozidla, brzdová soustava, stěrače, akumulátor a provozní kapaliny. Výbavu vozidla je na podzim vhodné rozšířit o startovací kabely, škrabku na led, smetáček, lopatku, pracovní ochranné rukavice, kapesní svítilnu, teplé deky a oblečení, termosku s čajem a dostatečné množství nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů pro doplňování na cestách.
V nouzových situacích může být darem z nebes také zásoba písku, kvalitní tažné lano a rezervní kanystr s palivem. Fanoušci zimních sportů by neměli před jízdami do zasněžených hor zapomínat na sněhové řetězy, jejichž použití může být za určitých okolností dokonce povinné (např. v Německu při extrémních klimatických podmínkách).
Uvnitř vozu naopak není vhodné nechávat rozmrazovač zámků, který by měl mít řidič po ruce při příchodu k vozidlu, zaparkovanému v mrazivém počasí. Komplikacím s přístupem do vozu pomůže předejít preventivní ošetření pryžových těsnění dveří vhodnými prostředky, jako je jelení lůj nebo glycerin, které zabrání jejich přimrznutí k rámům dveří. Během zimního provozu se doporučuje pravidelné důkladné mytí a sušení vozidla, které kromě nečistot odstraní také nežádoucí nánosy soli.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?