Pravděpodobně všichni, kdo se v těchto dnech pohybují po silnicích, už mají přezuto na zimní pneumatiky. Věděli jste ale, že tím by příprava na zimní sezónu končit neměla? Pneumatiky jsou sice základ, ovšem pro bezpečné cestování je toho potřeba mnohem víc, jak upozorňují lidé z Bridgestone.
Příprava vozidla na zimní provoz by měla zahrnovat také důkladnou kontrolu jeho technického stavu, aby byla zajištěna maximální bezpečnost i spolehlivost provozu. Mezi položkami na kontrolním seznamu nesmí chybět především osvětlení vozidla, brzdová soustava, stěrače, akumulátor a provozní kapaliny. Výbavu vozidla je na podzim vhodné rozšířit o startovací kabely, škrabku na led, smetáček, lopatku, pracovní ochranné rukavice, kapesní svítilnu, teplé deky a oblečení, termosku s čajem a dostatečné množství nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů pro doplňování na cestách.
V nouzových situacích může být darem z nebes také zásoba písku, kvalitní tažné lano a rezervní kanystr s palivem. Fanoušci zimních sportů by neměli před jízdami do zasněžených hor zapomínat na sněhové řetězy, jejichž použití může být za určitých okolností dokonce povinné (např. v Německu při extrémních klimatických podmínkách).
Uvnitř vozu naopak není vhodné nechávat rozmrazovač zámků, který by měl mít řidič po ruce při příchodu k vozidlu, zaparkovanému v mrazivém počasí. Komplikacím s přístupem do vozu pomůže předejít preventivní ošetření pryžových těsnění dveří vhodnými prostředky, jako je jelení lůj nebo glycerin, které zabrání jejich přimrznutí k rámům dveří. Během zimního provozu se doporučuje pravidelné důkladné mytí a sušení vozidla, které kromě nečistot odstraní také nežádoucí nánosy soli.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.