V Evropě mají klasické Mustangy auru výjimečnosti, díky čemuž se jejich ceny pohybují v astronomických výšinách. Na svém domovském trhu se však Mustang řadí k dostupnějším klasikám, takže cena 4.8 milionu si rozhodně zaslouží vyšší pozornost. Tento konkrétní kus si však tuto speciální cenovku skutečně zaslouží, neboť je to opravdový unikát!
Běžná cena zachovaného modelu Shelby GT500 začíná na trhu v USA okolo 100.000 dolarů, tedy cca 2,2 milionu korun a jen ve výjimečných případech se vyšplhá až k hodnotě 275000 dolarů, tedy cca 6 milionů korun. Tento vůz však není originálním Shelby GT500, ačkoliv na něm najdeme řadu původních dílů. Přesto se jeho cena odráží od 219.000 dolarů (4.8 mil. korun) a roste spolu s tím, jak náročný bude zákazník.
Tento vůz nemá na svědomí ani Ford, ani Shelby, ale skupinka lidí z dílny Revology Cars, která sídlí v Orlandu na Floridě. Základem pro stavbu vozu se stala licencovaná karoserie od Fordu, která byla usazena na platformu "M58" přímo z dílny Revology. Na karoserii se pak objevuje řada originálních dílů od Fordu i Shelby, mezi které patří přívody vzduchu na kapotu i na blatníky, nebo originální sportovní sedačky Shelby. Kromě toho ale na autě nalezneme i řadu moderních prvků, mezi které patří laminátová kapota, nebo hlavní světlomety a sdružené zadní svítilny využívajících LED technologie. Stejné technologie pak využívá i osvětlení interiéru.
Největší skvost moderních technologií však nalezneme pod kapotou, kde se ukrývá kompresorem přeplňovaný motor V8 Ford/Roush Performance, který produkuje 600 koní a 644 Nm točivého momentu. To už pro trochu zábavy stačí, nemyslíte?
Mezi další inovativní řešení patří tříprvkové zavěšení zadní nápravy, samosvorný diferenciál, elektronická parkovací brda nebo 17" palcová hliníková kola. Uvnitř vozu pak nalezneme detaily z broušeného hliníku, elektrické stahování oken, kůží čalouněnou palubní desku, originální dřevěný volant Shelby nebo bezklíčový systém odemykání.
Za cenu 4.8 milionu pak získáte vůz vybavený manuální šestistupňovou převodovku, šestirychlostní automat by vyšel už na 4,9 milionu korun. Tím ale sféra příplatkové výbavy teprve začíná. Připlácet lze ještě za 7" palcový dotykový infotainment systém s couvací kamerou, čalounění stropnice a slunečních Alcantarou nebo za výkonnější audiosoustavu se subwooferem.
Tom Scarpello, zakladatel společnosti Revology Cars, k vozu řekl, že klasické automobily lidé příliš často neřídí. V Revology ale navrhli klasický stroj, se kterým si lidé budou moci užít jízdu kdykoliv a kdekoliv. Otázkou však je, kdo si bude moci takový vůz dovolit a kdo raději investuje tuto částku do "modernizované klasiky" namísto exotických sporťáků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.