V Evropě mají klasické Mustangy auru výjimečnosti, díky čemuž se jejich ceny pohybují v astronomických výšinách. Na svém domovském trhu se však Mustang řadí k dostupnějším klasikám, takže cena 4.8 milionu si rozhodně zaslouží vyšší pozornost. Tento konkrétní kus si však tuto speciální cenovku skutečně zaslouží, neboť je to opravdový unikát!
Běžná cena zachovaného modelu Shelby GT500 začíná na trhu v USA okolo 100.000 dolarů, tedy cca 2,2 milionu korun a jen ve výjimečných případech se vyšplhá až k hodnotě 275000 dolarů, tedy cca 6 milionů korun. Tento vůz však není originálním Shelby GT500, ačkoliv na něm najdeme řadu původních dílů. Přesto se jeho cena odráží od 219.000 dolarů (4.8 mil. korun) a roste spolu s tím, jak náročný bude zákazník.
Tento vůz nemá na svědomí ani Ford, ani Shelby, ale skupinka lidí z dílny Revology Cars, která sídlí v Orlandu na Floridě. Základem pro stavbu vozu se stala licencovaná karoserie od Fordu, která byla usazena na platformu "M58" přímo z dílny Revology. Na karoserii se pak objevuje řada originálních dílů od Fordu i Shelby, mezi které patří přívody vzduchu na kapotu i na blatníky, nebo originální sportovní sedačky Shelby. Kromě toho ale na autě nalezneme i řadu moderních prvků, mezi které patří laminátová kapota, nebo hlavní světlomety a sdružené zadní svítilny využívajících LED technologie. Stejné technologie pak využívá i osvětlení interiéru.
Největší skvost moderních technologií však nalezneme pod kapotou, kde se ukrývá kompresorem přeplňovaný motor V8 Ford/Roush Performance, který produkuje 600 koní a 644 Nm točivého momentu. To už pro trochu zábavy stačí, nemyslíte?
Mezi další inovativní řešení patří tříprvkové zavěšení zadní nápravy, samosvorný diferenciál, elektronická parkovací brda nebo 17" palcová hliníková kola. Uvnitř vozu pak nalezneme detaily z broušeného hliníku, elektrické stahování oken, kůží čalouněnou palubní desku, originální dřevěný volant Shelby nebo bezklíčový systém odemykání.
Za cenu 4.8 milionu pak získáte vůz vybavený manuální šestistupňovou převodovku, šestirychlostní automat by vyšel už na 4,9 milionu korun. Tím ale sféra příplatkové výbavy teprve začíná. Připlácet lze ještě za 7" palcový dotykový infotainment systém s couvací kamerou, čalounění stropnice a slunečních Alcantarou nebo za výkonnější audiosoustavu se subwooferem.
Tom Scarpello, zakladatel společnosti Revology Cars, k vozu řekl, že klasické automobily lidé příliš často neřídí. V Revology ale navrhli klasický stroj, se kterým si lidé budou moci užít jízdu kdykoliv a kdekoliv. Otázkou však je, kdo si bude moci takový vůz dovolit a kdo raději investuje tuto částku do "modernizované klasiky" namísto exotických sporťáků.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.