V Evropě mají klasické Mustangy auru výjimečnosti, díky čemuž se jejich ceny pohybují v astronomických výšinách. Na svém domovském trhu se však Mustang řadí k dostupnějším klasikám, takže cena 4.8 milionu si rozhodně zaslouží vyšší pozornost. Tento konkrétní kus si však tuto speciální cenovku skutečně zaslouží, neboť je to opravdový unikát!
Běžná cena zachovaného modelu Shelby GT500 začíná na trhu v USA okolo 100.000 dolarů, tedy cca 2,2 milionu korun a jen ve výjimečných případech se vyšplhá až k hodnotě 275000 dolarů, tedy cca 6 milionů korun. Tento vůz však není originálním Shelby GT500, ačkoliv na něm najdeme řadu původních dílů. Přesto se jeho cena odráží od 219.000 dolarů (4.8 mil. korun) a roste spolu s tím, jak náročný bude zákazník.
Tento vůz nemá na svědomí ani Ford, ani Shelby, ale skupinka lidí z dílny Revology Cars, která sídlí v Orlandu na Floridě. Základem pro stavbu vozu se stala licencovaná karoserie od Fordu, která byla usazena na platformu "M58" přímo z dílny Revology. Na karoserii se pak objevuje řada originálních dílů od Fordu i Shelby, mezi které patří přívody vzduchu na kapotu i na blatníky, nebo originální sportovní sedačky Shelby. Kromě toho ale na autě nalezneme i řadu moderních prvků, mezi které patří laminátová kapota, nebo hlavní světlomety a sdružené zadní svítilny využívajících LED technologie. Stejné technologie pak využívá i osvětlení interiéru.
Největší skvost moderních technologií však nalezneme pod kapotou, kde se ukrývá kompresorem přeplňovaný motor V8 Ford/Roush Performance, který produkuje 600 koní a 644 Nm točivého momentu. To už pro trochu zábavy stačí, nemyslíte?
Mezi další inovativní řešení patří tříprvkové zavěšení zadní nápravy, samosvorný diferenciál, elektronická parkovací brda nebo 17" palcová hliníková kola. Uvnitř vozu pak nalezneme detaily z broušeného hliníku, elektrické stahování oken, kůží čalouněnou palubní desku, originální dřevěný volant Shelby nebo bezklíčový systém odemykání.
Za cenu 4.8 milionu pak získáte vůz vybavený manuální šestistupňovou převodovku, šestirychlostní automat by vyšel už na 4,9 milionu korun. Tím ale sféra příplatkové výbavy teprve začíná. Připlácet lze ještě za 7" palcový dotykový infotainment systém s couvací kamerou, čalounění stropnice a slunečních Alcantarou nebo za výkonnější audiosoustavu se subwooferem.
Tom Scarpello, zakladatel společnosti Revology Cars, k vozu řekl, že klasické automobily lidé příliš často neřídí. V Revology ale navrhli klasický stroj, se kterým si lidé budou moci užít jízdu kdykoliv a kdekoliv. Otázkou však je, kdo si bude moci takový vůz dovolit a kdo raději investuje tuto částku do "modernizované klasiky" namísto exotických sporťáků.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).