Nově vyrobený Shelby z roku 1967? Geniální cesta časem vyjde na 4.8 milionu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 8. listopadu 2017, 16:07 Aktualizováno 9.11.2017, 10:42 Google+

V Evropě mají klasické Mustangy auru výjimečnosti, díky čemuž se jejich ceny pohybují v astronomických výšinách. Na svém domovském trhu se však Mustang řadí k dostupnějším klasikám, takže cena 4.8 milionu si rozhodně zaslouží vyšší pozornost. Tento konkrétní kus si však tuto speciální cenovku skutečně zaslouží, neboť je to opravdový unikát!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Revology Shelby GT500

Revology Shelby GT500 | foto: Revology Cars

Sdílejte článek

Běžná cena zachovaného modelu Shelby GT500 začíná na trhu v USA okolo 100.000 dolarů, tedy cca 2,2 milionu korun a jen ve výjimečných případech se vyšplhá až k hodnotě 275000 dolarů, tedy cca 6 milionů korun. Tento vůz však není originálním Shelby GT500, ačkoliv na něm najdeme řadu původních dílů. Přesto se jeho cena odráží od 219.000 dolarů (4.8 mil. korun) a roste spolu s tím, jak náročný bude zákazník.

Tento vůz nemá na svědomí ani Ford, ani Shelby, ale skupinka lidí z dílny Revology Cars, která sídlí v Orlandu na Floridě. Základem pro stavbu vozu se stala licencovaná karoserie od Fordu, která byla usazena na platformu "M58" přímo z dílny Revology. Na karoserii se pak objevuje řada originálních dílů od Fordu i Shelby, mezi které patří přívody vzduchu na kapotu i na blatníky, nebo originální sportovní sedačky Shelby. Kromě toho ale na autě nalezneme i řadu moderních prvků, mezi které patří laminátová kapota, nebo hlavní světlomety a sdružené zadní svítilny využívajících LED technologie. Stejné technologie pak využívá i osvětlení interiéru.

Největší skvost moderních technologií však nalezneme pod kapotou, kde se ukrývá kompresorem přeplňovaný motor V8 Ford/Roush Performance, který produkuje 600 koní a 644 Nm točivého momentu. To už pro trochu zábavy stačí, nemyslíte?

Mezi další inovativní řešení patří tříprvkové zavěšení zadní nápravy, samosvorný diferenciál, elektronická parkovací brda nebo 17" palcová hliníková kola. Uvnitř vozu pak nalezneme detaily z broušeného hliníku, elektrické stahování oken, kůží čalouněnou palubní desku, originální dřevěný volant Shelby nebo bezklíčový systém odemykání.

Revology Shelby GT500 (1:50) | zdroj: youtube.com

Za cenu 4.8 milionu pak získáte vůz vybavený manuální šestistupňovou převodovku, šestirychlostní automat by vyšel už na 4,9 milionu korun. Tím ale sféra příplatkové výbavy teprve začíná. Připlácet lze ještě za 7" palcový dotykový infotainment systém s couvací kamerou, čalounění stropnice a slunečních Alcantarou nebo za výkonnější audiosoustavu se subwooferem. 

Tom Scarpello, zakladatel společnosti Revology Cars, k vozu řekl, že klasické automobily lidé příliš často neřídí. V Revology ale navrhli klasický stroj, se kterým si lidé budou moci užít jízdu kdykoliv a kdekoliv. Otázkou však je, kdo si bude moci takový vůz dovolit a kdo raději investuje tuto částku do "modernizované klasiky" namísto exotických sporťáků.

Vytisknout

Diskuze: Nově vyrobený Shelby z roku 1967? Geniální cesta časem vyjde na 4.8 milionu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Jak snížit emise o 40 procent? Řešení je překvapivě snadné a profitovat z něj…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud