Mnoho řidičů stále spoléhá na to, že zimní pneumatiky mají smysl až při první nadílce sněhu nebo námraze na silnicích. To je ovšem omyl, za který už řada motoristů draze zaplatila Přezouvat na zimní pneumatiky má totiž smysl už ve chvíle, kdy teploty začnou pravidelně klesat pod +7° C, což se poslední dobou děje vcelku pravidelně. V opačném případě se totiž zbytečně připravujete o kontrolu nad vlastním automobilem
Tématu zimních pneumatik jsme se v posledních týdnech věnovali vcelku pravidelně, ovšem když jsem se dnes ráno podíval na parkovišti před kanceláří na pneumatiky ostatních aut, nestačil jsem se divit. Nelze říct, že by to byla velká tragédie, nicméně na mnoha automobilech byly stále ještě nazuty letní pneumatiky, ačkoliv se teploty během posledních dnů sotva vyšplhají nad 10° C.
Podle zákona 361/2000 Sb., §40a sice mají řidiči povinnost použít zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března, ovšem pokud:
Se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo Pokud lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.Na některých místech se pak ještě můžeme setkat se značkou přikazující používání zimních pneumatik v období od od 1. listopadu do 30. dubna bez ohledu na povětrnostní podmínky.
Pokud se ale budeme problematikou zimních pneumatik zabývat do hloubky, pak rychle zjistíme, že zimní pneumatika funguje lépe než letní už při poklesu teplot pod +7° C. A to bez ohledu na to, zda je vozovka suchá či mokrá. Pokud ale připočteme ještě mlhu, déšť či mrholení, pak už se schopnosti zimních pneumatik násobí.
Jako příklad můžeme ukázat hned několik videí, kde jak na simulacích, tak v reálných podmínkách autoři jasně ukazují, jaký rozdíl je mezi zimní a letní pneumatikou. Rozdíl v brzdné dráze cca 1 až 2 metry se nemusí zdát být zásadním, ovšem pokud potřebujete zastavit v krizové situaci na dálnici nebo před přechodem, pak rozhodují centimetry, nikoliv metry.
I když se nevyskytujete v oblastech s pravidelným výskytem sněhu nebo námrazy, zimní pneumatiky se rozhodně vyplatí, už jen díky lepší ovladatelnosti, kratší brzdné dráze a vyšší stabilitě vozu.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?