Jak nebezpečné je řídit pod vlivem alkoholu už nejspíš všichni víme, vždyť je nám to neustále připomínáno ze všech stan. Věděli jste však, že pokud za volant usedáte ospalí, riskujete v podstatě stejně? Ačkoliv to potvrzuje několik studií, stále se tomuto tématu nedostává patřičné pozornosti.
Naposledy na tento problém upozornilo americké Centrum pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC), podle jehož výzkumu až třetina amerických řidičů usedá za volant ospalá. Přesněji řečeno, podle CDC je optimální, aby každý člověk spal alespoň 7 hodin denně, díky čemuž si jeho tělo dostatečně odpočine a je připravené včas a správně reagovat.
Pokud ale člověk usedne za volant nevyspalí, jeho chování se značně blíží stavu opilosti. Reakce se zpomalují, jednání může být zkratkovité a mnohdy se ani řidiči nedaří držet automobil v přímém směru a začne kličkovat napříč silnicí, jak uvádí Autoblog.
V reakci na tyto skutečnosti už se rozhodli postihovat ospalé řidiče v amerických státech Arkansas a New Jersey, ovšem vymahatelnost práva je v těchto případech značně obtížná. Jakmile je totiž řidič zastaven policistou, obvykle u něj dojde k nárůstu adrenalinu, takže jeho chování působí poměrně přirozeně.
Policisté navíc nemohou míru ospalosti nijak efektivně měřit, což celou snahu o postih nezodpovědných řidičů značně komplikuje, jak ve své zprávě uvádí Pam Fischer, konzultant pro bezpečnost na silnicích a dálnicích. Policisté by podle jeho slov potřebovali speciální výcvik, který by jim pomohl ospalce či ospalé viníky nehod identifikovat.
Každý, kdo usedá za volant ospalý, by se tak měl sám nad sebou a svým chováním zamyslet. Ohrožuje totiž nejen sebe, ale i ostatní řidiče na silnicích. Zavádění restrikcí je v tomto případě vcelku nesmyslné, neboť dokazování by bylo prakticky nemožné.
Nezbývá proto než doufat, že unavení či ospalí lidé budou mít alespoň trochu odpovědnosti vůči sobě a ostatním a rozmyslí si, zda usednou za volant nebo zvolit alternativní způsob dopravy.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.