Sportovní automobily Ford Mustang a jméno Caroll Shelby k sobě neodmyslitelně patří jíž od šedesátých let minulého století, kdy vznikly první vozy Shelby Mustang. Ty do segmenty "Muslce Cars" opět přinesly dravost, hravost i napětí. Dnes je tomu stejně, ovšem v mezidobí nastala dlouhá odmlka.
Aukční společnost Barrett-Jackson by během své příští aukce měla nabídnout unikátní koncept Ford Shelby GT z roku 2007, díky kterému se jméno Shelby opět vrátilo do katalogů automobilky Ford. Naposledy se tak přitom stalo v roce 1970. Svět tak na nový Shelby Mustang čekal dlouhých 37 let.
Vůz měl tehdy zapadnout mezi klasický Ford Mustang GT nabízející 300 koní a Shelby GT500, který měl brzy následovat. Shelby GT tak pod kapotou ukrýval 4.6 litrový motor V8, který skrze pětistupňovou manuální převodovku posílal na zadní kola 319 koní. Kromě zvýšeného výkonu ale dostal nový Shelby GT i zcela unikátní vzhled.
Kromě drobných úprav v přední masce byla instalována "retro" kapota se sáním vzduchu a v nabídce byly dvě unikátní barvy. Zákazník si mohl vybrat buď bílou s šedými pruhy, nebo později modrou, oranžovou nebo černou s červenými pruhy.
Prví kus se poprvé objevil na autosalonu v New Yorku, účastnil se oficiálního focení pro katalogy, byl využíván při různých ukázkách a také byl využíván pro testovací účely. Nakonec byl vůz uskladněn v Shelby American Heritage Museum a nyní putuje do aukce s nájezdem 15,063 kilometrů.
Pokud byste si chtěli pořídit do své sbírky kus americké historie, pak si připravte pořádný peněz a zamluvte si letenku do Las Vegas v období mezi 19. a 21. říjnem.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?