Sportovní automobily Ford Mustang a jméno Caroll Shelby k sobě neodmyslitelně patří jíž od šedesátých let minulého století, kdy vznikly první vozy Shelby Mustang. Ty do segmenty "Muslce Cars" opět přinesly dravost, hravost i napětí. Dnes je tomu stejně, ovšem v mezidobí nastala dlouhá odmlka.
Aukční společnost Barrett-Jackson by během své příští aukce měla nabídnout unikátní koncept Ford Shelby GT z roku 2007, díky kterému se jméno Shelby opět vrátilo do katalogů automobilky Ford. Naposledy se tak přitom stalo v roce 1970. Svět tak na nový Shelby Mustang čekal dlouhých 37 let.
Vůz měl tehdy zapadnout mezi klasický Ford Mustang GT nabízející 300 koní a Shelby GT500, který měl brzy následovat. Shelby GT tak pod kapotou ukrýval 4.6 litrový motor V8, který skrze pětistupňovou manuální převodovku posílal na zadní kola 319 koní. Kromě zvýšeného výkonu ale dostal nový Shelby GT i zcela unikátní vzhled.
Kromě drobných úprav v přední masce byla instalována "retro" kapota se sáním vzduchu a v nabídce byly dvě unikátní barvy. Zákazník si mohl vybrat buď bílou s šedými pruhy, nebo později modrou, oranžovou nebo černou s červenými pruhy.
Prví kus se poprvé objevil na autosalonu v New Yorku, účastnil se oficiálního focení pro katalogy, byl využíván při různých ukázkách a také byl využíván pro testovací účely. Nakonec byl vůz uskladněn v Shelby American Heritage Museum a nyní putuje do aukce s nájezdem 15,063 kilometrů.
Pokud byste si chtěli pořídit do své sbírky kus americké historie, pak si připravte pořádný peněz a zamluvte si letenku do Las Vegas v období mezi 19. a 21. říjnem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.