První čistě elektrické Porsche? Automobilka ukázala prototyp Caymanu E-Volution

Porsche Cayman E-Volution na výstavě Electric Vehicle Symposium konané ve Stuttgartu
Porsche Cayman E-Volution na výstavě Electric Vehicle Symposium konané ve Stuttgartu, foto: carscoops.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 10. října 2017 15:39
Sdílej:

Německá automobilka Porsche má momentálně jednu z nejširších nabídek modelů s hybridním pohonem, ovšem po čistě elektrický vůz v nabídce stále chybí. Jednou z mnoha zamýšlených variant by se se však mohl stát i model Cayman E-Volution, jehož prototyp byl vystaven na akce "Electric Vehicle Symposium" konané nyní ve Stuttgartu.

Vystavený prototyp ale nebyl postaven na poslední generaci modelu 718 Cayman (interně označovaném 982), ale na předchozí generaci nesoucí označení 981. Na první pohled však nemáte šanci elektromobil poznat, jedinou odlišností je totiž čistě elektrický pohonný systém, který vystřídal šestiválcový boxer / přeplňovaný čtyřválec.

Nemyslete si ale, že když Cayman přišel o své srdce, že ztratil něco ze své sportovnosti - ba naopak. Jak je dobře známo, elektromotory dokáží udělovat vozům skvělé vlastnosti v akceleraci, což E-Volution jen potvrzuje. Z 0 na 100 km/h zvládá akcelerovat za 3.3 sekundy, díky čemuž poráží jakýkoliv jiný benzínový Cayman, včetně předchozí varianty GT4 nebo současné varianty Cayman S.

Na jedno nabití zvládne vůz cca 200 kilometrů, což ve srovnání s Teslou není žádný zázrak, ovšem stále je to nadprůměrná hodnota ve srovnání s běžnými elektromobily. Jedinou největší vadou na kráse celého konceptu E-Volution tak je skutečnost, že se nikdy nebude vyrábět. Místo něj totiž automobilka soustředí svou pozornost na nový koncept Mission E, který by měl nabídnout mimo jiné i lepší dojezd.

Jak sama automobilka uvádí, Mission E by měl nabídnout dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití, čímž by se měl posunout na úroveň některých elektromobilů společnosti Tesla. Díky nově budované soustavě nabíjecích stanic, na které Porsche spolupracuje s Audi, BMW, Mercedesem a Fordem, by mělo nabíjení z 0 na 80% trvat cca 15 minut.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?