Německá automobilka Porsche má momentálně jednu z nejširších nabídek modelů s hybridním pohonem, ovšem po čistě elektrický vůz v nabídce stále chybí. Jednou z mnoha zamýšlených variant by se se však mohl stát i model Cayman E-Volution, jehož prototyp byl vystaven na akce "Electric Vehicle Symposium" konané nyní ve Stuttgartu.
Vystavený prototyp ale nebyl postaven na poslední generaci modelu 718 Cayman (interně označovaném 982), ale na předchozí generaci nesoucí označení 981. Na první pohled však nemáte šanci elektromobil poznat, jedinou odlišností je totiž čistě elektrický pohonný systém, který vystřídal šestiválcový boxer / přeplňovaný čtyřválec.
Nemyslete si ale, že když Cayman přišel o své srdce, že ztratil něco ze své sportovnosti - ba naopak. Jak je dobře známo, elektromotory dokáží udělovat vozům skvělé vlastnosti v akceleraci, což E-Volution jen potvrzuje. Z 0 na 100 km/h zvládá akcelerovat za 3.3 sekundy, díky čemuž poráží jakýkoliv jiný benzínový Cayman, včetně předchozí varianty GT4 nebo současné varianty Cayman S.
Na jedno nabití zvládne vůz cca 200 kilometrů, což ve srovnání s Teslou není žádný zázrak, ovšem stále je to nadprůměrná hodnota ve srovnání s běžnými elektromobily. Jedinou největší vadou na kráse celého konceptu E-Volution tak je skutečnost, že se nikdy nebude vyrábět. Místo něj totiž automobilka soustředí svou pozornost na nový koncept Mission E, který by měl nabídnout mimo jiné i lepší dojezd.
Jak sama automobilka uvádí, Mission E by měl nabídnout dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití, čímž by se měl posunout na úroveň některých elektromobilů společnosti Tesla. Díky nově budované soustavě nabíjecích stanic, na které Porsche spolupracuje s Audi, BMW, Mercedesem a Fordem, by mělo nabíjení z 0 na 80% trvat cca 15 minut.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?