Ačkoliv většinu národa čeká přezouvání na zimní pneumatiky až o něco později, pokud vás v blízkých dnech čeká zahraniční cesta přes Alpy, měli byste se dobře připravit. Pracovníci některých zahraničních autoklubů už totiž prostřednictvím ÚAMK informovali, že do horských oblastí Alp nad 1200 m.n.m. se smí od konce minulého týdne jezdit jen se zimními pneumatikami. A někde budou muset řidiči nasadit i řetězy.
Konkrétně se to týká Alpských oblastí v Rakousku, Švýcarsku, Francii a Itálii. Dokonce i ti kteří, pojedou po hlavních tazích jako je Taurenská dálnice, Brennerská dálnice, Gotthard nebo San Bernardino, by již měli mít obuty zimní pneumatiky.
Žádný Alpský lyžařský výlet bez zimních pneumatik!
Pokud se už během příštího víkendu chystáte vyrazit do hor, měli byste na silnice vyjíždět už se zimními pneumatikami a raději si přibalte i sněhové řetězy. Sice naše legislativa v současné době nepřikazuje zimní obutí, ale pneumatiky v daných státech musí odpovídat podmínkám na silnicích. Konkrétně to znamená, že řidiči jsou ohroženi pokutou při jízdě po zasněžené silnici na letních pneumatikách a může se stát, že při dopravní nehodě budete mít komplikace s pojišťovnou.
Od kdy jsou legislativně povinné zimní pneumatiky v Alpách?
Francie - pokud jsou zimní podmínky (sníh, led, námraza)Švýcarsko - zimní pneumatiky jsou doporučené, ale pokud zablokujete silnici s letními, dostanete pokutuItálie - v Itálii neexistují jednotné předpisy na užívání zimních pneumatik, ale na severu země jsou povinné od 15. října do 15. dubnaNěmecko - pokud jsou zimní podmínky (sníh, led, námraza)Rakousko - 1. listopadu až 15. dubna, pokud jsou zimní podmínky (sníh, led, námraza)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.