Dražby zabaveného majetku nejsou v ČR ani v USA ničím výjimečným, ovšem většinou se nejedná o nijak výjimečný sortiment. V Texasu se však chystá dražba zabaveného majetku dvou doktorů, kteří si přivydělávali prodejem léků na předpis, což jim vydělalo na úctyhodnou sbírku automobilů.
Dvojice doktorů John Patrick Couch a Xiulu Ruan se v USA nechvalně proslavila v roce 2015, kdy si na ně došlápli policisté z U.S. Marshals (američtí šerifové), kteří rozkryli jejich podvody s prodejem léků (převážně drog) na předpis a zabavili jim rozsáhlou sbírku automobilů, ve které se nachází i skutečné skvosty, od BMW M6 Coupe z roku 1987 až po Spyker C8 Laviolette z roku 2009.
Mezi největší rarity se však bezpochyby řadí Shelby Series 1 Convertible, jehož vyvolávací cena je stanovena na 75.000 dolarů (1,6 milionu). Na jeho tachometru přitom svítí nájezd necelých 1.800 kilometrů.
Za zmínku stojí i raritní Saleen S7 z roku 2006, který má také dost nízký nájezd, konkrétně 1.855 kilometrů. Kombinace výkonu, luxusu a nízkého nájezdu však vyšroubovalo vyvolávací cenu tohoto kusu na 250.000 dolarů, tedy cca 5,5 milionu korun.
Na své si však přijdou i milovníci italských plnokrevníků, ve sbírkách doktorů totiž nechybělo ani Lamborghini Diablo VT Coupe z roku 1994, Ferrari 599 GTB Fiorano z roku 2007 nebo Ferrari F430 Spider stejného roku výroby. Mezi novějšími kousky pak zájemci najdou Lamborghini Murcielago Convertible 2008 nebo Maserati GranTurismu z roku 2013.
Pokud ovšem žádné z výše uvedených vozidel nezaujalo vaši pozornost, stále je z čeho vybírat. V garážích se totiž našlo ještě Bentley Arnage, Bentley Continental GT a GTC. Pokud ale preferujete vozy ze Stuttgartu, pak vás možná zaujme celá řada Porsche 911 nebo kupé a kabriolet Mercedesu SLS AMG. Celou sbírku pak uzavírá Chevrolet Corvette z roku 1969, Audi R8 Spyder, Aston Martin DB9 Volante a Mercedes-McLaren SLR.
Co se původních majitelů týče, ti byli odsouzeni na 21 let do vezení a peníze získané z prodeje jejich majetku poputují na úhrady nákladů řízení a pacientům, kteří díky jejich "léčbě" utrpěli zranění.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?