Dražby zabaveného majetku nejsou v ČR ani v USA ničím výjimečným, ovšem většinou se nejedná o nijak výjimečný sortiment. V Texasu se však chystá dražba zabaveného majetku dvou doktorů, kteří si přivydělávali prodejem léků na předpis, což jim vydělalo na úctyhodnou sbírku automobilů.
Dvojice doktorů John Patrick Couch a Xiulu Ruan se v USA nechvalně proslavila v roce 2015, kdy si na ně došlápli policisté z U.S. Marshals (američtí šerifové), kteří rozkryli jejich podvody s prodejem léků (převážně drog) na předpis a zabavili jim rozsáhlou sbírku automobilů, ve které se nachází i skutečné skvosty, od BMW M6 Coupe z roku 1987 až po Spyker C8 Laviolette z roku 2009.
Mezi největší rarity se však bezpochyby řadí Shelby Series 1 Convertible, jehož vyvolávací cena je stanovena na 75.000 dolarů (1,6 milionu). Na jeho tachometru přitom svítí nájezd necelých 1.800 kilometrů.
Za zmínku stojí i raritní Saleen S7 z roku 2006, který má také dost nízký nájezd, konkrétně 1.855 kilometrů. Kombinace výkonu, luxusu a nízkého nájezdu však vyšroubovalo vyvolávací cenu tohoto kusu na 250.000 dolarů, tedy cca 5,5 milionu korun.
Na své si však přijdou i milovníci italských plnokrevníků, ve sbírkách doktorů totiž nechybělo ani Lamborghini Diablo VT Coupe z roku 1994, Ferrari 599 GTB Fiorano z roku 2007 nebo Ferrari F430 Spider stejného roku výroby. Mezi novějšími kousky pak zájemci najdou Lamborghini Murcielago Convertible 2008 nebo Maserati GranTurismu z roku 2013.
Pokud ovšem žádné z výše uvedených vozidel nezaujalo vaši pozornost, stále je z čeho vybírat. V garážích se totiž našlo ještě Bentley Arnage, Bentley Continental GT a GTC. Pokud ale preferujete vozy ze Stuttgartu, pak vás možná zaujme celá řada Porsche 911 nebo kupé a kabriolet Mercedesu SLS AMG. Celou sbírku pak uzavírá Chevrolet Corvette z roku 1969, Audi R8 Spyder, Aston Martin DB9 Volante a Mercedes-McLaren SLR.
Co se původních majitelů týče, ti byli odsouzeni na 21 let do vezení a peníze získané z prodeje jejich majetku poputují na úhrady nákladů řízení a pacientům, kteří díky jejich "léčbě" utrpěli zranění.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.