Na výstavě ale nebude Sayer sám, představen bude spolu s konceptem Jaguaru F-Type, který má být jakousi studií mobility v roce 2040 a letech následujících. A výsledky téhle studie se nám příliš nelíbí. Ostatně posuďte sami.
Sayer je sice stále představován jako volant, ovšem jeho schopnosti a dovednosti sahají mnohem dál, než jen k funkci otáčení kol na přední nápravě. Podle automobilky totiž Sayer představuje hlasově ovládanou umělou inteligenci, která s námi bude žít v našich domovech a stane se naší "důvěryhodnou společností".
Předpokládá se, že v našich domovech se pro Sayer najde řada různých využití, ovšem důležitý bude i při dopravě - jen možná trochu jinak, než si myslíte. Automobilka totiž počítá s tím, že po roce 2040 lidé zavrhnou soukromé vlastnictví automobilů a místo toho začnou masivně využívat takzvaných sdílených automobilů, které si následně se svým volantem spárují.
Jinak řečeno, po roce 2040 by mohl být chytrý volant tím jediným, co vám doma z automobilu zůstane.
Jaguár uvádí i modelovou situaci, jak bude soužití se Sayerem vypadat. Dejme tomu, že další den máte být ve dvě hodiny na pracovní schůzce na druhém konci města. Zadáte tedy svému chytrému volantu adresu, čas kdy máte na schůzce být a necháte ho naplánovat trasu. Umělá inteligence pak sama vypočítá, v kolik hodin vám bude sdílený vůz přistaven ke dveřím a sdělí vám, v jakém úseku trasy byste si mohl užít klasické staromódní "ruční" řízení.
Další výhodnou funkcí by měla být možnost zvolit si, jaký automobil si budete na cestu přát. V zimě si tak snadno přivoláte prostorné SUV, v létě naopak sportovní vůz či kabriolet.
Abychom nezapomněli, jméno Sayer není žádnou zkratkou ani náhodným výběrem. Jedná se o příjmení jednoho z nejvýznamnějších designérů značky, Malcolma Sayera, který pracoval pro automobilku mezi lety 1951 až 1970. Mezi jeho nejvýznamnější díla patří například Jaguar E-Type nebo Jaguar XJ-S.