Incident, který zachytila kamera za čelním sklem jednoho z projíždějících vozidel, se měl odehrát 28. srpna tohoto roku jak jinak než v Rusku, konkrétně v oblasti Ryazan. Jedná se přitom o druhý podobný incident za krátkou dobu.
Není to ani měsíc co jsme vás informovali o srážce, během níž ruský kolový obrněný transportér doslova smetl vůz Kia Cee'd projíždějící křižovatku. Vina tehdy byla spíše na bedrech řidiče osobního vozu, který sice měl zelenou, ovšem ignoroval policejní vůz, který křižovatkou krátce předtím projížděl a upozorňoval právě na vojenský transport.
Nyní se však situace obrací a vina je stoprocentně na straně řidiče obrněného transportéru BMD 2, který nezvládl projet křižovatku jako ostatní vozy z jeho kolony a zadní částí svého stroje doslova smetl ze silnice bílou škodu Yetti.
Na záběrech z projíždějícího vozu je vidět policií částečně uzavřená silnice, na kterou z levé strany najíždí kolona obrněných transportérů, pravděpodobně typu BMD-2. Zatímco dva transportéry nájezd bez problému zvládnou, třetí transportér najede do křižovatky poměrně rychle a během zatáčení svou zadní částí prudce narazí do bílého osobního vozu Škoda Yeti.
Ze záběru je patrné, že řidič Škodovky se snaží transportéru uhnout, ovšem zabránit srážce nedokáže. Přichází tak poměrně silný náraz, který vůz odmrští a odpálí jeho postranní airbagy. K vozu se okamžitě sbíhají svědci celé události, zatímco policisté regulující dopravu jen zpovzdálí přihlížejí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.