Že jsou české luhy a háje „přebillbordovány“ a že ty, kolem dálnic a silnic I. třídy v mnoha případech nejen odvádějí pozornost řidičů, ale mnohdy jsou dokonce vzhledem ke svému umístění dokonce nebezpečné, o tom asi také není třeba žádného motoristu přesvědčovat. Ostatně podle odhadů ministerstva dopravy je jich kolem dálnic a silnic I. třídy asi 3 000.
"Technici z ÚAMK jezdili přes dva měsíce po dálnicích v ČR a počítali billboardy u dálnic. Celkem jich napočítali na 875, které se budou muset od září zcela odstranit", hodnotí počítání billboardů prezident ÚAMK, viceprezident FIA regionu I. a viceprezident AIT Oldřich Vaníček.
Celkem se odhaduje, že Česko je doslova zaplaveno reklamními plochami, a to asi celkem 25 000 poutači. Zákaz reklamních poutačů v ochranném pásmu u dálnic a silnic I. třídy od 1. září 2017 je dán novelou zákona o provozu na pozemních komunikacích z roku 2012. Novela přitom stanovila pětileté období pro vyřešení možných sporů mezi provozovateli venkovní reklamy.
Pokud jde o konkrétní technické parametry toho, kde budou od září moci stát venkovní reklamní plochy, novela hovoří o 250 metrovém bezpečnostním pásmu kolem dálnic a 50 metrů od silnic I. třídy, kde stát nesmějí. Jedinou výjimkou jsou reklamní plochy pro dálniční motely a restaurace, ale i ty mají nastavenu bezpečnou vzdálenost.
Platí rovněž, že onen termín 1. září 2017 byl stanoven jako o poslední termín pro odstranění těchto venkovních reklamních ploch, které je na místě odstranit nehledě na nesouhlas majitelů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.