Že jsou české luhy a háje „přebillbordovány“ a že ty, kolem dálnic a silnic I. třídy v mnoha případech nejen odvádějí pozornost řidičů, ale mnohdy jsou dokonce vzhledem ke svému umístění dokonce nebezpečné, o tom asi také není třeba žádného motoristu přesvědčovat. Ostatně podle odhadů ministerstva dopravy je jich kolem dálnic a silnic I. třídy asi 3 000.
"Technici z ÚAMK jezdili přes dva měsíce po dálnicích v ČR a počítali billboardy u dálnic. Celkem jich napočítali na 875, které se budou muset od září zcela odstranit", hodnotí počítání billboardů prezident ÚAMK, viceprezident FIA regionu I. a viceprezident AIT Oldřich Vaníček.
Celkem se odhaduje, že Česko je doslova zaplaveno reklamními plochami, a to asi celkem 25 000 poutači. Zákaz reklamních poutačů v ochranném pásmu u dálnic a silnic I. třídy od 1. září 2017 je dán novelou zákona o provozu na pozemních komunikacích z roku 2012. Novela přitom stanovila pětileté období pro vyřešení možných sporů mezi provozovateli venkovní reklamy.
Pokud jde o konkrétní technické parametry toho, kde budou od září moci stát venkovní reklamní plochy, novela hovoří o 250 metrovém bezpečnostním pásmu kolem dálnic a 50 metrů od silnic I. třídy, kde stát nesmějí. Jedinou výjimkou jsou reklamní plochy pro dálniční motely a restaurace, ale i ty mají nastavenu bezpečnou vzdálenost.
Platí rovněž, že onen termín 1. září 2017 byl stanoven jako o poslední termín pro odstranění těchto venkovních reklamních ploch, které je na místě odstranit nehledě na nesouhlas majitelů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.