Že jsou české luhy a háje „přebillbordovány“ a že ty, kolem dálnic a silnic I. třídy v mnoha případech nejen odvádějí pozornost řidičů, ale mnohdy jsou dokonce vzhledem ke svému umístění dokonce nebezpečné, o tom asi také není třeba žádného motoristu přesvědčovat. Ostatně podle odhadů ministerstva dopravy je jich kolem dálnic a silnic I. třídy asi 3 000.
"Technici z ÚAMK jezdili přes dva měsíce po dálnicích v ČR a počítali billboardy u dálnic. Celkem jich napočítali na 875, které se budou muset od září zcela odstranit", hodnotí počítání billboardů prezident ÚAMK, viceprezident FIA regionu I. a viceprezident AIT Oldřich Vaníček.
Celkem se odhaduje, že Česko je doslova zaplaveno reklamními plochami, a to asi celkem 25 000 poutači. Zákaz reklamních poutačů v ochranném pásmu u dálnic a silnic I. třídy od 1. září 2017 je dán novelou zákona o provozu na pozemních komunikacích z roku 2012. Novela přitom stanovila pětileté období pro vyřešení možných sporů mezi provozovateli venkovní reklamy.
Pokud jde o konkrétní technické parametry toho, kde budou od září moci stát venkovní reklamní plochy, novela hovoří o 250 metrovém bezpečnostním pásmu kolem dálnic a 50 metrů od silnic I. třídy, kde stát nesmějí. Jedinou výjimkou jsou reklamní plochy pro dálniční motely a restaurace, ale i ty mají nastavenu bezpečnou vzdálenost.
Platí rovněž, že onen termín 1. září 2017 byl stanoven jako o poslední termín pro odstranění těchto venkovních reklamních ploch, které je na místě odstranit nehledě na nesouhlas majitelů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.