Bugatti Chiron je bezpochyby jedním z nejzajímavějších hypersportovních vozů na trhu. Jeho motor generující více než 1.500 koní je uměleckým dílem a vůz díky němu dosahuje takových výkonů, že mu nakonec nestačí ani pneumatiky. Co si pro nás ale Bugatti přichystá, až bude muset Chiron nahradit?
Tuto otázku už si zřejmě položilo více lidí, ovšem britský grafik a designér Adrian Biggins šel ještě dál a rozhodl se ztvárnit grafickou studii příští Bugatti a následně ji vyvěsil na web Behance. Na první pohled se může zdát jeho design až příliš extrémní a nepravděpodobný, ovšem vzpomeňme si například na chystaný Aston Martin Valkyrie nebo Mercedes-AMG Project One.
Tato studie si však zachovala i několik charakteristických rysů předchozích modelů Bugatti. Patří mezi ně třeba maska ve tvaru obrácené podkovy, klasické boční tvary ve stylu písmene C nebo typických linií. Největší změny se ale odehrávaly na zádi, kde se objevil masivní difuzor nebo odhalené pružiny podvozku.
Podobných úprav se dočkala i přední část vozu, kam designér umístil masivní splitter, lehce upravil design masky a upravil i tvar světlometů, které jsou nyní ještě užší a agresivnější. Nová závodní kola a sání vzduchu na střeše už pak jen podtrhuje extrémní charakteristiku vozu.
Na vozu je také vidět inspirace několika koncepty, které v minulosti Bugatti zveřejnila. Na skutečnou podobu vozu si ale budeme muset ještě pár let počkat. Už teď ale víme, že příští vůz od Bugatti bude poháněn hybridní pohonnou jednotkou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?