Krátce před svou světovou premiérou na akci Pebble Beach Concours d’Elegance se na světlo světa dostaly první snímky nádherného konceptu Infinity Prototype 9, jehož vzhled se inspiroval v závodních vozech čtyřicátých let, zatímco jeho technika se hrdě řadí k tomu nejlepšímu, co může 21. století nabídnout.
Na snímcích, které mezi prvními uveřejnil web Motor Trend, můžeme vidět vůz inspirovaný minimalistickým vzhledem závodních vozů z první poloviny dvacátého století. Karoserie je tvořena z ručně tvarovaných plátů hliníku, řidič sedí v otevřeném kokpitu a drátěná kola postrádají jakékoliv blatníky. Poněkud kontroverzně však působí čelní maska "chladiče", jejíž křivky působí přinejlepším nezvykle.
Navzdory svému retro-vzhledu však nečekejte žádný hřmící retro osmiválec, neboť pohonné ústrojí pochází z budoucí generace elektromobilu Nissan Leaf. Vzadu umístěný elektromotor, napájený 30 kWh baterií, disponuje výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 Nm.
To se sice nemusí zdát jako extrémní porce koní, ovšem zde přichází ke slovu váha pouhých 890 kg. Díky tomu dokáže vůz vystartovat z 0 na 100 km/h za pouhých 5.5 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 168 km/h.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.