Krátce před svou světovou premiérou na akci Pebble Beach Concours d’Elegance se na světlo světa dostaly první snímky nádherného konceptu Infinity Prototype 9, jehož vzhled se inspiroval v závodních vozech čtyřicátých let, zatímco jeho technika se hrdě řadí k tomu nejlepšímu, co může 21. století nabídnout.
Na snímcích, které mezi prvními uveřejnil web Motor Trend, můžeme vidět vůz inspirovaný minimalistickým vzhledem závodních vozů z první poloviny dvacátého století. Karoserie je tvořena z ručně tvarovaných plátů hliníku, řidič sedí v otevřeném kokpitu a drátěná kola postrádají jakékoliv blatníky. Poněkud kontroverzně však působí čelní maska "chladiče", jejíž křivky působí přinejlepším nezvykle.
Navzdory svému retro-vzhledu však nečekejte žádný hřmící retro osmiválec, neboť pohonné ústrojí pochází z budoucí generace elektromobilu Nissan Leaf. Vzadu umístěný elektromotor, napájený 30 kWh baterií, disponuje výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 Nm.
To se sice nemusí zdát jako extrémní porce koní, ovšem zde přichází ke slovu váha pouhých 890 kg. Díky tomu dokáže vůz vystartovat z 0 na 100 km/h za pouhých 5.5 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 168 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.