Krátce před svou světovou premiérou na akci Pebble Beach Concours d’Elegance se na světlo světa dostaly první snímky nádherného konceptu Infinity Prototype 9, jehož vzhled se inspiroval v závodních vozech čtyřicátých let, zatímco jeho technika se hrdě řadí k tomu nejlepšímu, co může 21. století nabídnout.
Na snímcích, které mezi prvními uveřejnil web Motor Trend, můžeme vidět vůz inspirovaný minimalistickým vzhledem závodních vozů z první poloviny dvacátého století. Karoserie je tvořena z ručně tvarovaných plátů hliníku, řidič sedí v otevřeném kokpitu a drátěná kola postrádají jakékoliv blatníky. Poněkud kontroverzně však působí čelní maska "chladiče", jejíž křivky působí přinejlepším nezvykle.
Navzdory svému retro-vzhledu však nečekejte žádný hřmící retro osmiválec, neboť pohonné ústrojí pochází z budoucí generace elektromobilu Nissan Leaf. Vzadu umístěný elektromotor, napájený 30 kWh baterií, disponuje výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 Nm.
To se sice nemusí zdát jako extrémní porce koní, ovšem zde přichází ke slovu váha pouhých 890 kg. Díky tomu dokáže vůz vystartovat z 0 na 100 km/h za pouhých 5.5 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 168 km/h.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?