Krátce před svou světovou premiérou na akci Pebble Beach Concours d’Elegance se na světlo světa dostaly první snímky nádherného konceptu Infinity Prototype 9, jehož vzhled se inspiroval v závodních vozech čtyřicátých let, zatímco jeho technika se hrdě řadí k tomu nejlepšímu, co může 21. století nabídnout.
Na snímcích, které mezi prvními uveřejnil web Motor Trend, můžeme vidět vůz inspirovaný minimalistickým vzhledem závodních vozů z první poloviny dvacátého století. Karoserie je tvořena z ručně tvarovaných plátů hliníku, řidič sedí v otevřeném kokpitu a drátěná kola postrádají jakékoliv blatníky. Poněkud kontroverzně však působí čelní maska "chladiče", jejíž křivky působí přinejlepším nezvykle.
Navzdory svému retro-vzhledu však nečekejte žádný hřmící retro osmiválec, neboť pohonné ústrojí pochází z budoucí generace elektromobilu Nissan Leaf. Vzadu umístěný elektromotor, napájený 30 kWh baterií, disponuje výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 Nm.
To se sice nemusí zdát jako extrémní porce koní, ovšem zde přichází ke slovu váha pouhých 890 kg. Díky tomu dokáže vůz vystartovat z 0 na 100 km/h za pouhých 5.5 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 168 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.