Krátce před svou světovou premiérou na akci Pebble Beach Concours d’Elegance se na světlo světa dostaly první snímky nádherného konceptu Infinity Prototype 9, jehož vzhled se inspiroval v závodních vozech čtyřicátých let, zatímco jeho technika se hrdě řadí k tomu nejlepšímu, co může 21. století nabídnout.
Na snímcích, které mezi prvními uveřejnil web Motor Trend, můžeme vidět vůz inspirovaný minimalistickým vzhledem závodních vozů z první poloviny dvacátého století. Karoserie je tvořena z ručně tvarovaných plátů hliníku, řidič sedí v otevřeném kokpitu a drátěná kola postrádají jakékoliv blatníky. Poněkud kontroverzně však působí čelní maska "chladiče", jejíž křivky působí přinejlepším nezvykle.
Navzdory svému retro-vzhledu však nečekejte žádný hřmící retro osmiválec, neboť pohonné ústrojí pochází z budoucí generace elektromobilu Nissan Leaf. Vzadu umístěný elektromotor, napájený 30 kWh baterií, disponuje výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 Nm.
To se sice nemusí zdát jako extrémní porce koní, ovšem zde přichází ke slovu váha pouhých 890 kg. Díky tomu dokáže vůz vystartovat z 0 na 100 km/h za pouhých 5.5 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 168 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?