Ve světě motorismu se Rusko proslavilo díky kombinaci dvou věcí: Tou první jsou silnice, kde se může stát naprosto cokoliv. Tou druhou pak počet palubních kamer, které to všechno dokáží zaznamenat. Pokud se tedy náhodou stane, že vám obrněný transportér urve půlku auta, můžou se na to diváci na internetu podívat hned ze dvou úhlů.
Sice nevíme kde se tento konkrétní případ stal, ovšem jeho pointa je vcelku jednoduchá a přímá. Řidič bílé Kia Cee'd, který měl na křižovatce podle všeho zelenou, se rozjel přímo před kola ruského obrněného transportéru BTR, který jej nabral a odmrštil.
Video se sice snaží působit tak, že vše je vina vojáků v transportéru, ovšem pokud se pozorně podíváte na začátek videa, pak si u levého kraje můžete všimnout policejního UAZu se zapnutými majáky, který měl rozjetému dvacetitunovému transportéru zajistit volnou cestu.
Nehoda je tedy vinou řidiče vozidla Kia, ovšem na jeho omluvu je potřeba říci, že málokdo čeká, že se za policejním vozidlem vyvalí z křižovatky dvacetitunové železné monstrum. Řidič vozidla měl ale velké štěstí, že ho transportér trefil pouze do zadního boku. Řidič tak nejspíše vyvázl pouze otřesen a nanejvýše s oděrkami.
Poněkud zarážející je však přístup vojáků v transportéru, kteří jako by si nehody ani nevšimli a pokračovali dál ve své cestě.
Z druhého videa, které je umístěno na YouTube, je však celá situace vidět lépe a dává na celou událost lepší pohled. Je zde vidět jak průjezd policejního UAZu, tak srážka s vozidlem a dokonce i to, jak transportér na druhé straně silnice zastavuje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?