Ve světě motorismu se Rusko proslavilo díky kombinaci dvou věcí: Tou první jsou silnice, kde se může stát naprosto cokoliv. Tou druhou pak počet palubních kamer, které to všechno dokáží zaznamenat. Pokud se tedy náhodou stane, že vám obrněný transportér urve půlku auta, můžou se na to diváci na internetu podívat hned ze dvou úhlů.
Sice nevíme kde se tento konkrétní případ stal, ovšem jeho pointa je vcelku jednoduchá a přímá. Řidič bílé Kia Cee'd, který měl na křižovatce podle všeho zelenou, se rozjel přímo před kola ruského obrněného transportéru BTR, který jej nabral a odmrštil.
Video se sice snaží působit tak, že vše je vina vojáků v transportéru, ovšem pokud se pozorně podíváte na začátek videa, pak si u levého kraje můžete všimnout policejního UAZu se zapnutými majáky, který měl rozjetému dvacetitunovému transportéru zajistit volnou cestu.
Nehoda je tedy vinou řidiče vozidla Kia, ovšem na jeho omluvu je potřeba říci, že málokdo čeká, že se za policejním vozidlem vyvalí z křižovatky dvacetitunové železné monstrum. Řidič vozidla měl ale velké štěstí, že ho transportér trefil pouze do zadního boku. Řidič tak nejspíše vyvázl pouze otřesen a nanejvýše s oděrkami.
Poněkud zarážející je však přístup vojáků v transportéru, kteří jako by si nehody ani nevšimli a pokračovali dál ve své cestě.
Z druhého videa, které je umístěno na YouTube, je však celá situace vidět lépe a dává na celou událost lepší pohled. Je zde vidět jak průjezd policejního UAZu, tak srážka s vozidlem a dokonce i to, jak transportér na druhé straně silnice zastavuje.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?