Zřejmě nikdo nebude zpochybňovat fakt, že alkohol za volant nepatří. Pokud už taková situace ale nastane, motorista vyjede s alkoholem v krvi a bude zadržen, existuje jediná varianta jednání – podvolit se trestu a vše uzavřít s tím, že se naštěstí nikomu nic nestalo.
Opačná varianta, tedy odmítnutí ať už dechové kontroly nebo alkoholu v krvi, hrozí vysokou pokutou. Na to je třeba pamatovat a tohoto jednání se rozhodně vyvarovat. Proč? Pokuta za odmítnutí testu totiž může dosahovat až 10 000 euro. V některých zemích jdou však ještě dále a bez rozpaků vás mohou poslat až na tři roky do vězení.
RakouskoTi, kdo odmítnou kontrolu alkoholu v Rakousku, jsou policií automaticky posuzováni jako by jejich hladina alkoholu v krvi dosahovala 1,6 promile. Tudíž za tento „stav“, tedy úroveň alkoholu, hrozí pokuta ve výši 1 600 až 5 900 euro (42 až 154 tisíc korun) . Kromě toho bude cizinci odepřeno právo řídit automobil v Rakousku po dobu nejméně šesti měsíců.
ItáliePokud motorista odepře test na alkohol, je pokutován částkou 1 500 až 6 000 euro (39 až 157 tisíc korun), anebo potrestán odnětím svobody od tří do dvanácti měsíců.
NizozemskoOdmítnout dechovou zkoušku na přítomnost alkoholu v krvi je v této zemi považováno za trestný čin. To platí i v případě, že není známo, zda řidič vůbec požil alkohol. Jinak řečeno, řidič je vždy povinen podrobit se zkoušce na přítomnost alkoholu v dechu. Výjimkou je situace, kdy je lékařským potvrzením doloženo, že by to mohlo dotyčnému způsobit zdravotní problémy. V takovém případě následuje krevní test. A jestliže přesto všechno budete kontrolu odmítat, pokuta dosáhne 1000 euro (26 000 korun) a doprovázet jí bude zákaz řízení po dobu devíti měsíců.
FrancieV zemi galského kohouta a výborného vína dlouhodobě bojují za jízdu bez alkoholu, takže kdo test odmítne, ten bude potrestán pokutou až 4 500 euro (118 tisíc korun ) anebo odnětím svobody až na dva roky.
Švýcarsko a Lucembursko„Maření opatření k určení řidičovi nekompetentnosti.“ Tak zní ve Švýcarsku hodnocení skutku, kdy se řidič odmítá podrobit kontrole přítomnosti alkoholu v krvi. Trestá se to pokutou nebo dokonce odnětím svobody až na tři roky. Pokuta je v tomto případě závislá na příjmu dané osoby a podle ní se stanoví její výše. Může tudíž v přepočtu dosahovat i desítky tisíc korun. V Lucembursku je při odmítnutí vyměřena pokuta od 500 až do 10 000 euro (13 až 262 tisíc korun) . Výši stanoví policie podle závažnosti řidičova chování, jízdy a podobně.
ŠvédskoVe Švédsku řidiči, kteří odmítají dechovou zkoušku na alkohol, mohou být přinuceni policií k odběru vzorku krve. Za takové jednání zároveň hrozí vzetí do vazby.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?