Samotná představa vozu Rolls-Royce s karoserií Combi se může zdát šílená, ovšem pokud se podíváte na tento grafický koncept modelu Rolls-Royce Phantom poslední generace, nevypadá to vůbec zle.
Z dílny grafického mága tvořícího pod přezdívkou X-Tomi design vychází jedna perla za druhou. Zatímco některé mohou mít reálný základ, či se dá alespoň spekulovat o jejich realizaci, některé jsou prostě jen ztvárněním divokých fantazií autora - jako například v tomto případě.
Poslední generace nedávno představeného Rolls-Royce Phantom osmé generace však nevypadá v "nafouklém" ztvárnění vůbec zle. Velký podíl na tom mají obrovské rozměry vozu, díky kterým působí transformace ze sedanu na kombík celkem přirozeně. V minulosti už navíc několik Rollsů s karoserií kombi vzniklo, vždy se však jednalo o zakázkovou úpravu.
Navíc se v továrně Rolls-Royce usilovně pracuje na modelu Cullinan, který se podle prvních záběrů vlastně jakýmsi kombíkem stane, ovšem díky vyššímu podvozku se zařadí do segmentu SUV, ve kterém je po obřích luxusních vozech velký hlad. Na jeho představení si však budeme muset ještě nějakou tu chvíli počkat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.