V dnešní době si můžete u výrobce exkluzivních aut objednat snad jakoukoliv barvu chcete. V dřívějších dobách však tyto možnosti personalizace neexistovaly, takže pokud jste chtěli jedinečné auto, museli jste si nějak poradit sami.
V dnešní době má Lamborghini pro své náročné zákazníky oddělení "Ad Personam", které vám pomůže splnit všechny vaše sny ohledně designu vašeho vozu. V sedmdesátých letech však nic podobného neexistovalo a nabídka barev byla pevně daná. S tím se však někteří majitelé odmítali smířit.
Jedním z nich byl i majitel tohoto Lamborghini Espada z roku 1974, které opustilo továrnu v zelené barvě. O pět let později však jeho vzhled majitele zřejmě začal nudit a tak vůz dostal růžový lak, který však na tomto voze čtyřmístném GT navrženém v karosárně Bertone vypadá až neuvěřitelně době. Růžová barva přitom sluší málokterému vozu.
V roce 1992 se Espada dočkala velkého servisu, během kterého se řešily nedostatky vzhledového i technického charakteru. Díky pečlivé údržbě tak pod jeho kapotou stále vzorně pracuje 3.9 litrový motor V12 o výkonu 350 koní a točivém momentu 394 Nm, který spolupracuje s pětiustupňovou manuální převodovkou.
Tato Espada je navíc i poměrně vzácná. Jedná se totiž o jeden z 500 modelů Série III, které byly vyrobeny. Na tachometru je hodnota 159,054 km, ta je však poněkud nepravdivá. Tou dobou totiž tachometr přestal počítat, takže odhadem má vůz najeto cca 177,000 km.
Jak byste zřejmě předpokládali, jeho majitelkou je žena, která automobil vlastní od prvního dne a několik let plnil službu jejího vozidla na každodenní ježdění.
Když se však v nedávné aukci na eBay chtěla majitelka svého vozu zbavit, ukázalo se, že o něj nikdo nestojí. Aukce se účastnili pouze dva přihazující a maximální nabízená suma činila 1,131,000 Kč, což však nesplňovalo ani minimální částku, za kterou měl být vůz podle majitelky prodán.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.