V dnešní době si můžete u výrobce exkluzivních aut objednat snad jakoukoliv barvu chcete. V dřívějších dobách však tyto možnosti personalizace neexistovaly, takže pokud jste chtěli jedinečné auto, museli jste si nějak poradit sami.
V dnešní době má Lamborghini pro své náročné zákazníky oddělení "Ad Personam", které vám pomůže splnit všechny vaše sny ohledně designu vašeho vozu. V sedmdesátých letech však nic podobného neexistovalo a nabídka barev byla pevně daná. S tím se však někteří majitelé odmítali smířit.
Jedním z nich byl i majitel tohoto Lamborghini Espada z roku 1974, které opustilo továrnu v zelené barvě. O pět let později však jeho vzhled majitele zřejmě začal nudit a tak vůz dostal růžový lak, který však na tomto voze čtyřmístném GT navrženém v karosárně Bertone vypadá až neuvěřitelně době. Růžová barva přitom sluší málokterému vozu.
V roce 1992 se Espada dočkala velkého servisu, během kterého se řešily nedostatky vzhledového i technického charakteru. Díky pečlivé údržbě tak pod jeho kapotou stále vzorně pracuje 3.9 litrový motor V12 o výkonu 350 koní a točivém momentu 394 Nm, který spolupracuje s pětiustupňovou manuální převodovkou.
Tato Espada je navíc i poměrně vzácná. Jedná se totiž o jeden z 500 modelů Série III, které byly vyrobeny. Na tachometru je hodnota 159,054 km, ta je však poněkud nepravdivá. Tou dobou totiž tachometr přestal počítat, takže odhadem má vůz najeto cca 177,000 km.
Jak byste zřejmě předpokládali, jeho majitelkou je žena, která automobil vlastní od prvního dne a několik let plnil službu jejího vozidla na každodenní ježdění.
Když se však v nedávné aukci na eBay chtěla majitelka svého vozu zbavit, ukázalo se, že o něj nikdo nestojí. Aukce se účastnili pouze dva přihazující a maximální nabízená suma činila 1,131,000 Kč, což však nesplňovalo ani minimální částku, za kterou měl být vůz podle majitelky prodán.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.