Mnoho lidí považuje Jaguar E-Type za jeden z nejhezčích automobilů, jaký byl kdy stvořen. Pokud se tedy na internetu najde kousek v originálním stavu, bezpochyby se o něj zájemci poperou, stejně jako v tomto případě. A je úplně jedno, že tenhle kousek už zažil lepší časy. Jakýkoliv E-Type v co nejoriginálnějším stavu je totiž sázka na jistotu.
Aukční portál eBay je místo, kde se občas dějí skutečné zázraky - stejně jako v tomto případě. Objevil se zde totiž inzerát na Jaguar E-Type z roku 1963, který možná není v nejlepším stavu, ale je celý původní, od barvy, přes interiér až po střechu.
Podle údajů z "Jaguar Heritage Trust Certificate" byl tento konkrétní kousek zhotoven 30. července 1963 a okamžitě zamířil do spojených států, kde se jeho majitelem stal jistý J.H. Golden. Z továrny vůz vyjel s oblíbeným šestiválcovým motorem 3.8L, karoserií v barvě "Opalescent dark green", koženým interiérem v odstínu "Suede Green" a plátěnou stahovací střechou v odstínu "French Grey.
A pokud se podíváte na obrázky, zjistíte, že všechno odpovídá. Barva exteriéru, interiéru a dokonce i střecha je původní. Dokonce i po 54 letech.
Je jen velkou škodou, že vůz nebyl posledních několik desetiletí lépe skladován, neboť ze snímku je jasné, že jeho karoserii ohlodal zub času poměrně výrazným způsobem. Na majitele tak bude čekat mnoho karosářských prací, renovace interiéru a zřejmě i generálka motoru.
Rozsah oprav bude zřejmě větší a E-Type si na svou slávu na ulicích bude muset ještě počkat, ovšem cena vozu je prozatím příznivá. V současné době chybí do konce dražby ještě 5 dnů a současná nabídka se pohybuje na hodnotě 48,300 dolarů, teda cca 1,1 milionu korun.
To samozřejmě nebude cena konečná, ostatně částka ještě ani nenaplnila očekávání prodejce a nepřekročila "minimální částku" za kterou je prodejce ochoten vůz prodat. Že se však nakonec prodá je vcelku nezpochybnitelné. Hodnota těchto klasických vozů nezadržitelně roste a E-Type je bezesporu jednou z nejlepších investic do automobilů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.