Pokud máte strach z bouřek a bojíte se, že do vás udeří blesk, schovejte se v autě. Jen těžko naleznete bezpečnější místo, než je kovová karoserie automobilu. I zda však existují výjimky, kdy automobil zase tak bezpečný není.
V případě zásahu bleskem do vašeho vozu se vám nic nestane, neboť kovová karoserie vozu funguje jako tzv. Faradayova klec. Definici jejího fungování nám může osvětlit odborná literatura, ze které se můžeme dočíst, že "náboj se při přivedení na kouli rozmístí na povrchu a uvnitř žádný nenajdeme".
Zjednodušeně řečeno, pokud sedíte uvnitř automobilu a udeří do vás blesk, měl by sjet po vnější části karoserie aniž ba vás ohrozil. Ohrozit vás však může, pokud byste se rukou nebo něčím vodivým karoserie dotýkali.
Ještě jednu výjimku pak tvoří automobily s nekovovou karoserií (trabant), nebo kabriolety plátěnou střechou, které již tzv. Faradayovu klec netvoří.
Pokud však máte automobil klasické konstrukce z klasických materiálů, nemusíte se ničeho bát. Pro ještě lepší pocit bezpečí se však ještě slušíš dodat, že během bouřky byste se neměli opírat o okna automobilu, nestahovat okénka, nepokoušet se demontovat anténu, nevystupovat z vozu a rozhodně neparkovat pod stromy.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?