Pokud máte strach z bouřek a bojíte se, že do vás udeří blesk, schovejte se v autě. Jen těžko naleznete bezpečnější místo, než je kovová karoserie automobilu. I zda však existují výjimky, kdy automobil zase tak bezpečný není.
V případě zásahu bleskem do vašeho vozu se vám nic nestane, neboť kovová karoserie vozu funguje jako tzv. Faradayova klec. Definici jejího fungování nám může osvětlit odborná literatura, ze které se můžeme dočíst, že "náboj se při přivedení na kouli rozmístí na povrchu a uvnitř žádný nenajdeme".
Zjednodušeně řečeno, pokud sedíte uvnitř automobilu a udeří do vás blesk, měl by sjet po vnější části karoserie aniž ba vás ohrozil. Ohrozit vás však může, pokud byste se rukou nebo něčím vodivým karoserie dotýkali.
Ještě jednu výjimku pak tvoří automobily s nekovovou karoserií (trabant), nebo kabriolety plátěnou střechou, které již tzv. Faradayovu klec netvoří.
Pokud však máte automobil klasické konstrukce z klasických materiálů, nemusíte se ničeho bát. Pro ještě lepší pocit bezpečí se však ještě slušíš dodat, že během bouřky byste se neměli opírat o okna automobilu, nestahovat okénka, nepokoušet se demontovat anténu, nevystupovat z vozu a rozhodně neparkovat pod stromy.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.