Britská automobilka Rolls-Royce se chystá v brzké dobře představit již osmou generaci prestižního modelu Phantom. Aby vůz důstojně uvedla, rozhodla se nás zásobovat slavnými Phantomy minulých let. Jedním z nich je i vůz polního maršála Bernarda Montgomeryho, který velel mimo jiné i československým vojákům v Africe.
Dalším vozem ze společenstva osmi nejvýznamnějších Phantomů, které nám automobilka potupně představí, je Phantom třetí generace, který patřil mezi oblíbené vozy polního maršála Bernarda Montgomeryho.
Ačkoliv neznáme přesný rok jeho výroby, známe alespoň jeho přezdívku. Montgomery používal ve stejnou dobu 3 vozy Rolls-Royce Phantom, tento však patřil mezi jeho nejoblíbenější, takže si vysloužil přezdívku "Butler", neboť byl původně určen pro Alana Samuela Buttlera, ředitele letecké společnosti De Havilland.
Nejednalo se však o klasický model. Od ostatních se odlišoval úpravami z dílny HJ Milliner z Chiswicku. Nejvýraznější změnou byla úprava čelního skla, díky které se zlepšila aerodynamika vozu o 15% oproti standardní konfiguraci.
Butler zůstal ve vlastnictví polního maršála Montgomeryho až do roku 1962, během té doby se v něm však svezlo několik desítek významných státníků či politiků. Příkladem lze uvést například premiéra Austrálie, Kanady nebo Nového Zélandu. Mnotgomery však Butlera často využíval i k cestám za prací.
Vůz se tak několikrát podíval do sídla britského premiéra v Downing Street 10, do válečné kanceláře ve Whitehall nebo do sídla vrchního velení NATO ve Francii.
Mezi další významné vozy Rolls-Royce, které Montgomery využíval, patřil i Phantom III vyrobený v roce 1936. Ten původně patřil majiteli "Talbot Motor Company", ovšem během válečných let si ho do svých služeb vyžádalo tehdejší Ministerstvo války. V tomto voze pak byli na tajnou schůzku spojenou s plánováním vylodění v Normandii odvezeni Winstron Churchill, generál Eisenhower a král Jiří VI.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.