Britská automobilka Rolls-Royce se chystá v brzké dobře představit již osmou generaci prestižního modelu Phantom. Aby vůz důstojně uvedla, rozhodla se nás zásobovat slavnými Phantomy minulých let. Jedním z nich je i vůz polního maršála Bernarda Montgomeryho, který velel mimo jiné i československým vojákům v Africe.
Dalším vozem ze společenstva osmi nejvýznamnějších Phantomů, které nám automobilka potupně představí, je Phantom třetí generace, který patřil mezi oblíbené vozy polního maršála Bernarda Montgomeryho.
Ačkoliv neznáme přesný rok jeho výroby, známe alespoň jeho přezdívku. Montgomery používal ve stejnou dobu 3 vozy Rolls-Royce Phantom, tento však patřil mezi jeho nejoblíbenější, takže si vysloužil přezdívku "Butler", neboť byl původně určen pro Alana Samuela Buttlera, ředitele letecké společnosti De Havilland.
Nejednalo se však o klasický model. Od ostatních se odlišoval úpravami z dílny HJ Milliner z Chiswicku. Nejvýraznější změnou byla úprava čelního skla, díky které se zlepšila aerodynamika vozu o 15% oproti standardní konfiguraci.
Butler zůstal ve vlastnictví polního maršála Montgomeryho až do roku 1962, během té doby se v něm však svezlo několik desítek významných státníků či politiků. Příkladem lze uvést například premiéra Austrálie, Kanady nebo Nového Zélandu. Mnotgomery však Butlera často využíval i k cestám za prací.
Vůz se tak několikrát podíval do sídla britského premiéra v Downing Street 10, do válečné kanceláře ve Whitehall nebo do sídla vrchního velení NATO ve Francii.
Mezi další významné vozy Rolls-Royce, které Montgomery využíval, patřil i Phantom III vyrobený v roce 1936. Ten původně patřil majiteli "Talbot Motor Company", ovšem během válečných let si ho do svých služeb vyžádalo tehdejší Ministerstvo války. V tomto voze pak byli na tajnou schůzku spojenou s plánováním vylodění v Normandii odvezeni Winstron Churchill, generál Eisenhower a král Jiří VI.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.