Mnoho lidí se řadí mezi kutily, ovšem málokdo z nich by si troufl přestavět staré auto na funkční obojživelník. To ale není případ čínského automechanika jménem Ziong Jian, který svůj výtvor hrdě předvádí novinářům.
Jeho unikátní výtvor začal svůj život jako klasický sedan, který dostal mnoho součástek ze starého mikrobusu. Motor byl původně umístěn vepředu pod kapotou, ovšem během několika jízd se do něj dostala voda, což mu nedělalo příliš dobře. Proto byl motor přesunut na úroveň zadních sedadel, čímž motor před vodou ochránil a zároveň vůz alespoň trochu vyvážil.
V současném stavu je vozidlo plně funkční jak na silnici, tak ve vodě. Uveze 4 pasažéry, dokáže normálně zatáčet, jet vpřed i couvat. Na vodě dosáhne maximální rychlosti 20 mph (32 km/h), jeho výrobce by se ale rád dostal na hodnotu alespoň 25 mph (40 km/h).
Stavba vozu trvala několik let a většinou probíhala ve stylu pokus-omyl. Ostatně moc příruček ke stavbě obojživelníků se asi ještě nevytisklo. Nejvíc práce dalo vše důkladně svařit a zajistit tak absolutně těsnost celého trupu.
A proč vlastně tento obojživelník vznikl? Pan Xiong uvádí, že hlavně kvůli častým záplavám, které v oblasti způsobuje monzunové období. Na rozdíl od většiny se ale pan Xiong nespokojil s pouhou lodí, pustil se do stavby vlastníma rukama a vytvořil praktický dopravní prostředek. Jen na designu by to chtělo ještě trochu zapracovat. A ačkoliv je jeho výrobek Made in China, nepotopil se, prozatím...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.