Osobní vozy značky Tatra patří k všeobecně vyhledávaným vozům mezi sběrateli. Tahle Tatra 613 je ale velmi specifická a na trhu se pohybuje již pár měsíců. Nyní se ale její cena vyšplhala na závratných 924,000 Kč. Takto vysokou cenu má ospravedlnit její minulost, která je spjata s nechvalně známou KGB.
Už je to pár měsíců, co se tahle rarita objevila na Americkém trhu. Zatímco předtím šlo o dražbu, nyní je vystavena na americkém inzertním serveru Craiglist. Tatra vyrobená v roce 1989 měla podle prodejce působit ve službách ruské tajné služby Komitet Gosudarstvennoj Bezopasnosti, známější pod zkratkou KGB.
To má potvrzovat i její zvláštní vybavení v podobě odnímatelné magnetické antény, nezávislého topení, dvou odnímatelných magnetických majáků a skryté sirény. Na voze jsou také původní ruské registrační značky a na kolech obuté ruské pneumatiky. Podle fotek, které jsou k dispozici, je vůz v naprosto skvělém stavu. Ostatně najeto má pouhých 25.153 kilometrů, které prodejce dokládá i kompletní servisní historií.
Limuzíny Tatra 613 byly nejen krásné, ale také výkonné. Pod jejich kapotou se ukrýval 3,5 litrový motor o výkonu V8, obvykle o výkonu 123 kW (167 koní). Není však ničím výjimečným, že vozy zvláštních služeb měly motory upravené pro vyšší výkon, což by měl být případ i této Tatry, které má podle prodejce pod kapotou 200 koní! Ty jsou na kola přenášena pomocí 4 stupňové manuální převodovky.
Zatímco v březnu byl automobil vystaven na aukčním serveru eBay a cena se 3 dny před koncem aukce pohybovala okolo 8,000 dolarů (cca 195,000 Kč), nyní je vystavena na oblíbeném inzertním serveru Craiglist s cenovkou 37,900 dolarů (cca 924,000 Kč). Bohužel nevíme, zda se vůz v aukci prodal nebo ne. Ovšem podle fotek i lokace v Jersey je možné, že se jedná o stejného prodejce, který se jen snaží vyšroubovat cenu na maximum.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?