Svět přišel o jeden kus celkem vzácného Audi A1 Quattro. Před pár dny totiž jeden exemplář postihl celkem rozsáhlý požár.
Malá kapesní raketa z Německa má pod kapotou přeplňovaný benzinový dvoulitr s výkonem 256 koní a 350 Nm točivého momentu. Přenos síly na všechna čtyři kola obstarávala šestistupňová manuální převodovka a zrychlení z nuly na stovku je otázkou 5,7 sekundy. Asi nikoho nepřekvapí, že tenhle prcek je schopen bez 5 km/h olíznout hranici 250.
O to vzácnější tahle audi je, když vezmeme v potaz 333 vyrobených exemplářů. A ačkoliv se A1 Quattro chlubí poměrně rychlým poklesem ceny, po aktuální nehodě se může vše obrátit. Ve švýcarském Baselu totiž pár dní zpět jeden kousek postihl velký požár. Ze zatím nezjištěné příčiny vůz začal hořet a i přes rychlý zásah hasičů z něj moc nezbylo.
Na světě tak zbývá jen 332 kusů a majitel shořelého kusu možná trošku přispěl k navýšení jejich ceny. Logická úměra totiž říká, že čím menší počet něčeho exkluzivního, tím vyšší cenovka ve výsledku je. A právě tohle by se mohlo týkat i téhle malé a zběsilé audiny s nápisem Quattro.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?