Obyvatelé ČR mají v Evropě pověst největších milovníků psů a koček. Víte ale, že za jejich nesprávnou přepravu můžete být pokutováni? V případě nehody vám hrozí i zranění.
Spousta lidí cestuje za výlety i se svými čtyřnohými miláčky. Ovšem i jejich přeprava v autě podléhá silničnímu zákonu. Jeho výklad je dost volný, dá se ale chápat v tom smyslu, že řidič je povinen zabezpečit zvíře tak, aby neohrozilo řidiče ani přepravované osoby. Je třeba si totiž uvědomit, že v případě nehody by mohl pes volně poletovat po kabině automobilu a způsobit vážná zranění nejen sobě, ale hlavně členům posádky.
Zatímco k přepravě kočky nebo menších psů vám postačí běžná přepravní klec, v případě větších psů je nabídka poměrně pestrá. My jsme pro vás vybrali pár způsobů, jak se svým psem cestovat čistě, bezpečně a bez rizika pokuty až do výše 2.000 Kč.
Přepravní deka Připevňuje se k hlavovým opěrkám předních a zadních sedaček. Vytváří pro psa příjemné prostředí a zároveň ochrání i vaše čalounění. Pro pocit většího bezpečí je dobré ji kombinovat s postrojem a bezpečnostním pásem. Na trhu jsou i přepravní deky určené do zavazadlového prostoru. Sít nebo mříž oddělující přepravní prostor Na trhu je několik dostupných variant. Nylonové sítě oddělující prostor předních a zadních sedaček, sítě oddělující zavazadlový prostor od kabiny nebo mříže oddělující zavazadlový prostor od kabiny. Postroj a bezpečnostní pás Jde o nejbezpečnější způsob cestování s vaším psem. Psovi se nasadí jednoduchý polstrovaný postroj, který se pomocí speciálního popruhu připevní k bezpečnostnímu pásu, nebo přímo zacvakne do zámku bezpečnostních pásů.Pokud tedy často cestujete se svým psem, zvažte investici do vhodného příslušenství. Pocit klidu za to jistě stojí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.