Inteligentní kamera, která snímá děj před sebou a včas upozorňuje řidiče na nebezpečí hrozící kolize, přejetí jízdního pruhu bez zapnutí blinkrů nebo výskyt chodce ve vozovce. Takový je asistenční systém pro řidiče Mobileye. O bezpečí vozidel i řidičů se stará již od roku 1992.
Mobileye je pokročilá technologie, která slouží jako třetí oko řidiče. Neustále monitoruje cestu před vozidlem a upozorňuje řidiče na potencionální nebezpečí. Hlavním prvkem této technologie je kalibrovaná kamera, která je integrovaná do jednoho zařízení společně s procesorem EyeTQM. Jednoduše se připevní na čelní sklo uvnitř vozidla. Pomocí algoritmů následně analyzuje dopravní podmínky, identifikuje nebezpečné situace a zvukovými a vizuálními výstražnými signály upozorňuje řidiče na hrozící nebezpečí. Díky tomu umožňuje předejít kolizi, případně zmírnit její následky. Cestování je tak bezpečnější nejen pro řidiče, ale i pro ostatní účastníky silničního provozu včetně chodců.
Bezpečnostní funkce systému je založena na sledování dopravní situace v reálném čase a jejím okamžitém vyhodnocování. Řidiči jsou tak včas varováni o kolizní situaci s vozidlem před řidičem, systém upozorňuje na nedodržení bezpečné vzdálenosti, signalizuje přejezd podélného vodícího pruhu bez zapnutí světelných signálů a další, vše v řádu několika vteřin. Důležitou funkcí je také varování před srážkou s chodcem nebo cyklistou. Řidiči jsou na chodce ve vozovce upozorněni 2 vteřiny před hrozící srážkou. Podle výsledků studie pojišťovny AXA (AXA Winterthur, 2009) již 1,5 vteřinové varování před možnou kolizí může odvrátit až 90 % nehod. Až 93 % nehod je zaviněno nepozorností řidiče.
Asistenční systém pro bezpečnou jízdu je k dispozici ve dvou variantách. Základní Mobileye je offline verze zařízení, která má všechny bezpečnostní funkce, důležité pro bezproblémovou jízdu zkušeného nebo začínajícího řidiče. Rozšířená verze Mobileye Monitor funguje jako online doplněk k nejrozšířenější elektronické Knize jízd. Systém lze propojit s online aplikací pro správu vozového parku, která následně shromažďuje data o jízdních vlastnostech řidičů, vytváří jejich statistiky a společnostem tak napomáhá k lepšímu přehledu o chování řidičů a využívání služebních vozidel.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.