Inteligentní kamera, která snímá děj před sebou a včas upozorňuje řidiče na nebezpečí hrozící kolize, přejetí jízdního pruhu bez zapnutí blinkrů nebo výskyt chodce ve vozovce. Takový je asistenční systém pro řidiče Mobileye. O bezpečí vozidel i řidičů se stará již od roku 1992.
Mobileye je pokročilá technologie, která slouží jako třetí oko řidiče. Neustále monitoruje cestu před vozidlem a upozorňuje řidiče na potencionální nebezpečí. Hlavním prvkem této technologie je kalibrovaná kamera, která je integrovaná do jednoho zařízení společně s procesorem EyeTQM. Jednoduše se připevní na čelní sklo uvnitř vozidla. Pomocí algoritmů následně analyzuje dopravní podmínky, identifikuje nebezpečné situace a zvukovými a vizuálními výstražnými signály upozorňuje řidiče na hrozící nebezpečí. Díky tomu umožňuje předejít kolizi, případně zmírnit její následky. Cestování je tak bezpečnější nejen pro řidiče, ale i pro ostatní účastníky silničního provozu včetně chodců.
Bezpečnostní funkce systému je založena na sledování dopravní situace v reálném čase a jejím okamžitém vyhodnocování. Řidiči jsou tak včas varováni o kolizní situaci s vozidlem před řidičem, systém upozorňuje na nedodržení bezpečné vzdálenosti, signalizuje přejezd podélného vodícího pruhu bez zapnutí světelných signálů a další, vše v řádu několika vteřin. Důležitou funkcí je také varování před srážkou s chodcem nebo cyklistou. Řidiči jsou na chodce ve vozovce upozorněni 2 vteřiny před hrozící srážkou. Podle výsledků studie pojišťovny AXA (AXA Winterthur, 2009) již 1,5 vteřinové varování před možnou kolizí může odvrátit až 90 % nehod. Až 93 % nehod je zaviněno nepozorností řidiče.
Asistenční systém pro bezpečnou jízdu je k dispozici ve dvou variantách. Základní Mobileye je offline verze zařízení, která má všechny bezpečnostní funkce, důležité pro bezproblémovou jízdu zkušeného nebo začínajícího řidiče. Rozšířená verze Mobileye Monitor funguje jako online doplněk k nejrozšířenější elektronické Knize jízd. Systém lze propojit s online aplikací pro správu vozového parku, která následně shromažďuje data o jízdních vlastnostech řidičů, vytváří jejich statistiky a společnostem tak napomáhá k lepšímu přehledu o chování řidičů a využívání služebních vozidel.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.