V bazaru se ojeté vozy kategorie SUV dají pořídit za méně než 100 tisíc korun, ale koupě takto levného terénního vozu vyžaduje obezřetnost.
Vozy kategorie SUV jsou poslední dobou stále oblíbenější. Zákazníkům se líbí vzhled, ale také vyšší průchodnost terénem a často také bohatá výbava spolu se solidní praktičností a spolehlivostí pohonu všech kol. Na trhu ojetých aut je nyní již veliký výběr a koupit SUV není vůbec obtížné, ale pokud máte omezený rozpočet, je potřeba trochu slevit ze svých nároků a spíše se soustředit na specifické body při kontrole stavu auta.
Nejlevnější moderní vozy kategorie SUV se pohybují s cenou dokonce okolo 80 000 korun. Některé starší terénní vozy ale lze pořídit už zhruba za 40 000 korun, ale radíme nekupujte je.
Ze starších vozů je obvyklé například Suzuki Vitara, což je poměrně solidní a spolehlivé auto, ale zájemce nemůže čekat stejný komfort a ovladatelnost jako od moderních vozů SUV. Nicméně průchodnost terénem je velmi slušná.
Stejně tak lze velmi levně pořídit starší vozy původem z USA, u kterých ale případné zájemce o luxusní terénní vůz odradí pravděpodobně vysoká spotřeba paliva velkoobjemových benzínových motorů. U těchto vozů se často ale setkáte s přestavbou na LPG.
Mezi lidmi jsou ale vyhledávány především modernější vozy ve stáří do deseti let, které odpovídají moderním bezpečnostním standardům. Tato SUV mají také často oblíbené vznětové motory, které poskytují dostatek síly při rozumné spotřebě paliva.
Zájemce o sportovně-užitkový vůz by se měl ale připravit na to, že právě SUV mají vyšší spotřebu a horší ovladatelnost než velikostí srovnatelná kombi nebo MPV. SUV jsou i náročnější na servis a některé náhradní díly jsou dražší.
Při kontrole vozu je důležitý především celkový mechanický stav auta. U nejlevnějších vozů ve stáří kolem deseti let počítejte s vyšším kilometrovým nájezdem přes 200 000 km a kosmetickými vadami, zaměřte se především na funkci motoru, převodovky a podvozku.
Některé vozy mají automatickou převodovku, ale u silně ojetých aut může právě automat vyžadovat větší investice, proto raději hledejte auto s ručním řazením. I tak si ale dejte pozor na stav spojky a u dieselů dvouhmotového setrvačníku a turbodmychadla.
Moderní vozy SUV nemají tak odolný podvozek, nejsou konstruovány do velmi náročného terénu. Proto se nebojte ohnout pod auto a zkontrolovat nejen stav zavěšení, ale také pohonu 4x4. "Opravy poškozených poloos a rozvodovky mohou být u SUV poměrně náročné a drahé," varuje expert.
Při výběru levného ojetého SUV je lepší se obrátit na renomovaného prodejce ojetých vozů, který poskytuje záruky a nehrozí u něj koupě poškozeného nebo nefunkčního auta. Přesto by se měl zájemce o levné SUV smířit s tím, že vybrané auto už toho bude mít za sebou poměrně dost. I tak je ale stále možné koupit solidní vůz v dobrém stavu. Jen je nutné pečlivě vybírat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.