V bazaru se ojeté vozy kategorie SUV dají pořídit za méně než 100 tisíc korun, ale koupě takto levného terénního vozu vyžaduje obezřetnost.
Vozy kategorie SUV jsou poslední dobou stále oblíbenější. Zákazníkům se líbí vzhled, ale také vyšší průchodnost terénem a často také bohatá výbava spolu se solidní praktičností a spolehlivostí pohonu všech kol. Na trhu ojetých aut je nyní již veliký výběr a koupit SUV není vůbec obtížné, ale pokud máte omezený rozpočet, je potřeba trochu slevit ze svých nároků a spíše se soustředit na specifické body při kontrole stavu auta.
Nejlevnější moderní vozy kategorie SUV se pohybují s cenou dokonce okolo 80 000 korun. Některé starší terénní vozy ale lze pořídit už zhruba za 40 000 korun, ale radíme nekupujte je.
Ze starších vozů je obvyklé například Suzuki Vitara, což je poměrně solidní a spolehlivé auto, ale zájemce nemůže čekat stejný komfort a ovladatelnost jako od moderních vozů SUV. Nicméně průchodnost terénem je velmi slušná.
Stejně tak lze velmi levně pořídit starší vozy původem z USA, u kterých ale případné zájemce o luxusní terénní vůz odradí pravděpodobně vysoká spotřeba paliva velkoobjemových benzínových motorů. U těchto vozů se často ale setkáte s přestavbou na LPG.
Mezi lidmi jsou ale vyhledávány především modernější vozy ve stáří do deseti let, které odpovídají moderním bezpečnostním standardům. Tato SUV mají také často oblíbené vznětové motory, které poskytují dostatek síly při rozumné spotřebě paliva.
Zájemce o sportovně-užitkový vůz by se měl ale připravit na to, že právě SUV mají vyšší spotřebu a horší ovladatelnost než velikostí srovnatelná kombi nebo MPV. SUV jsou i náročnější na servis a některé náhradní díly jsou dražší.
Při kontrole vozu je důležitý především celkový mechanický stav auta. U nejlevnějších vozů ve stáří kolem deseti let počítejte s vyšším kilometrovým nájezdem přes 200 000 km a kosmetickými vadami, zaměřte se především na funkci motoru, převodovky a podvozku.
Některé vozy mají automatickou převodovku, ale u silně ojetých aut může právě automat vyžadovat větší investice, proto raději hledejte auto s ručním řazením. I tak si ale dejte pozor na stav spojky a u dieselů dvouhmotového setrvačníku a turbodmychadla.
Moderní vozy SUV nemají tak odolný podvozek, nejsou konstruovány do velmi náročného terénu. Proto se nebojte ohnout pod auto a zkontrolovat nejen stav zavěšení, ale také pohonu 4x4. "Opravy poškozených poloos a rozvodovky mohou být u SUV poměrně náročné a drahé," varuje expert.
Při výběru levného ojetého SUV je lepší se obrátit na renomovaného prodejce ojetých vozů, který poskytuje záruky a nehrozí u něj koupě poškozeného nebo nefunkčního auta. Přesto by se měl zájemce o levné SUV smířit s tím, že vybrané auto už toho bude mít za sebou poměrně dost. I tak je ale stále možné koupit solidní vůz v dobrém stavu. Jen je nutné pečlivě vybírat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?