Chcete si koupit SUV? Buďte opatrní. Rady, co si pohlídat

AutoRoad.cz, 1. května 2017, 06:49 Google+

V bazaru se ojeté vozy kategorie SUV dají pořídit za méně než 100 tisíc korun, ale koupě takto levného terénního vozu vyžaduje obezřetnost.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 03.05. 19:42) Napište svůj názor
Audi Q7 3.0 TDI (2015)

Audi Q7 3.0 TDI (2015) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Vozy kategorie SUV jsou poslední dobou stále oblíbenější. Zákazníkům se líbí vzhled, ale také vyšší průchodnost terénem a často také bohatá výbava spolu se solidní praktičností a spolehlivostí pohonu všech kol. Na trhu ojetých aut je nyní již veliký výběr a koupit SUV není vůbec obtížné, ale pokud máte omezený rozpočet, je potřeba trochu slevit ze svých nároků a spíše se soustředit na specifické body při kontrole stavu auta.

Nejlevnější moderní vozy kategorie SUV se pohybují s cenou dokonce okolo 80 000 korun. Některé starší terénní vozy ale lze pořídit už zhruba za 40 000 korun, ale radíme nekupujte je.

Ze starších vozů je obvyklé například Suzuki Vitara, což je poměrně solidní a spolehlivé auto, ale zájemce nemůže čekat stejný komfort a ovladatelnost jako od moderních vozů SUV. Nicméně průchodnost terénem je velmi slušná.

Stejně tak lze velmi levně pořídit starší vozy původem z USA, u kterých ale případné zájemce o luxusní terénní vůz odradí pravděpodobně vysoká spotřeba paliva velkoobjemových benzínových motorů. U těchto vozů se často ale setkáte s přestavbou na LPG.

Mezi lidmi jsou ale vyhledávány především modernější vozy ve stáří do deseti let, které odpovídají moderním bezpečnostním standardům. Tato SUV mají také často oblíbené vznětové motory, které poskytují dostatek síly při rozumné spotřebě paliva.

Zájemce o sportovně-užitkový vůz by se měl ale připravit na to, že právě SUV mají vyšší spotřebu a horší ovladatelnost než velikostí srovnatelná kombi nebo MPV. SUV jsou i náročnější na servis a některé náhradní díly jsou dražší.

Při kontrole vozu je důležitý především celkový mechanický stav auta. U nejlevnějších vozů ve stáří kolem deseti let počítejte s vyšším kilometrovým nájezdem přes 200 000 km a kosmetickými vadami, zaměřte se především na funkci motoru, převodovky a podvozku.

Některé vozy mají automatickou převodovku, ale u silně ojetých aut může právě automat vyžadovat větší investice, proto raději hledejte auto s ručním řazením. I tak si ale dejte pozor na stav spojky a u dieselů dvouhmotového setrvačníku a turbodmychadla.

Moderní vozy SUV nemají tak odolný podvozek, nejsou konstruovány do velmi náročného terénu. Proto se nebojte ohnout pod auto a zkontrolovat nejen stav zavěšení, ale také pohonu 4x4. "Opravy poškozených poloos a rozvodovky mohou být u SUV poměrně náročné a drahé," varuje expert.

Při výběru levného ojetého SUV je lepší se obrátit na renomovaného prodejce ojetých vozů, který poskytuje záruky a nehrozí u něj koupě poškozeného nebo nefunkčního auta. Přesto by se měl zájemce o levné SUV smířit s tím, že vybrané auto už toho bude mít za sebou poměrně dost. I tak je ale stále možné koupit solidní vůz v dobrém stavu. Jen je nutné pečlivě vybírat.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Chcete si koupit SUV? Buďte opatrní. Rady, co si pohlídat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 03.05.2017 19:42 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes-Benz třídy A

BMW a Mercedes-Benz možná spojí síly, technici však nejsou příliš nadšení

Hyundai odhaluje druhou generaci revolučních modelů IONIQ

Hyundai představuje druhou generaci modelů Ioniq, jaké novinky přináší?

Volkswagen Touareg

Volkswagen Tuareg konečně dostal pořádné motory! Vrcholné V8 TDI doplňuje V6 TSI

Renault Twingo 2019

Nový Renault Twingo odhalen: Roztomilý prcek přináší řadu novinek uvnitř i zvenčí

Clarkson a May si zazávodili v ulicích Detroitu

Clarkson a May si zazávodili v amerických klasikách, ulicemi Detroitu proháněli 1 700 koní

V novém Technologickém centru bude 250 specialistů vyvíjet vozy vytvořené na míru požadavkům zákazníků na indickém subkontinentu.

Škoda a Volkswagen otvírají technologické centrum v Indii, vznikat zde bude vůz pro místní trh

reklama
reklama

Doporučujeme

Tým Citroënu dokázal za tři hodiny opravdu divy

Je váš mechanik pomalý? Najměte si tuhle partu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  2. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  3. Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

  4. Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

  5. Tesla přešla do protiútoku, u jejích nabíječek už tak snadno nezaparkujete

  6. Chudí lidé si už auto nekoupí? Prostě si je brzy nebudou moci dovolit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud