V bazaru se ojeté vozy kategorie SUV dají pořídit za méně než 100 tisíc korun, ale koupě takto levného terénního vozu vyžaduje obezřetnost.
Vozy kategorie SUV jsou poslední dobou stále oblíbenější. Zákazníkům se líbí vzhled, ale také vyšší průchodnost terénem a často také bohatá výbava spolu se solidní praktičností a spolehlivostí pohonu všech kol. Na trhu ojetých aut je nyní již veliký výběr a koupit SUV není vůbec obtížné, ale pokud máte omezený rozpočet, je potřeba trochu slevit ze svých nároků a spíše se soustředit na specifické body při kontrole stavu auta.
Nejlevnější moderní vozy kategorie SUV se pohybují s cenou dokonce okolo 80 000 korun. Některé starší terénní vozy ale lze pořídit už zhruba za 40 000 korun, ale radíme nekupujte je.
Ze starších vozů je obvyklé například Suzuki Vitara, což je poměrně solidní a spolehlivé auto, ale zájemce nemůže čekat stejný komfort a ovladatelnost jako od moderních vozů SUV. Nicméně průchodnost terénem je velmi slušná.
Stejně tak lze velmi levně pořídit starší vozy původem z USA, u kterých ale případné zájemce o luxusní terénní vůz odradí pravděpodobně vysoká spotřeba paliva velkoobjemových benzínových motorů. U těchto vozů se často ale setkáte s přestavbou na LPG.
Mezi lidmi jsou ale vyhledávány především modernější vozy ve stáří do deseti let, které odpovídají moderním bezpečnostním standardům. Tato SUV mají také často oblíbené vznětové motory, které poskytují dostatek síly při rozumné spotřebě paliva.
Zájemce o sportovně-užitkový vůz by se měl ale připravit na to, že právě SUV mají vyšší spotřebu a horší ovladatelnost než velikostí srovnatelná kombi nebo MPV. SUV jsou i náročnější na servis a některé náhradní díly jsou dražší.
Při kontrole vozu je důležitý především celkový mechanický stav auta. U nejlevnějších vozů ve stáří kolem deseti let počítejte s vyšším kilometrovým nájezdem přes 200 000 km a kosmetickými vadami, zaměřte se především na funkci motoru, převodovky a podvozku.
Některé vozy mají automatickou převodovku, ale u silně ojetých aut může právě automat vyžadovat větší investice, proto raději hledejte auto s ručním řazením. I tak si ale dejte pozor na stav spojky a u dieselů dvouhmotového setrvačníku a turbodmychadla.
Moderní vozy SUV nemají tak odolný podvozek, nejsou konstruovány do velmi náročného terénu. Proto se nebojte ohnout pod auto a zkontrolovat nejen stav zavěšení, ale také pohonu 4x4. "Opravy poškozených poloos a rozvodovky mohou být u SUV poměrně náročné a drahé," varuje expert.
Při výběru levného ojetého SUV je lepší se obrátit na renomovaného prodejce ojetých vozů, který poskytuje záruky a nehrozí u něj koupě poškozeného nebo nefunkčního auta. Přesto by se měl zájemce o levné SUV smířit s tím, že vybrané auto už toho bude mít za sebou poměrně dost. I tak je ale stále možné koupit solidní vůz v dobrém stavu. Jen je nutné pečlivě vybírat.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.