Příznivci škodovek si jistě pamatují dobu, kdy byla na trhu chudě vybavená Škoda Fabia Junior. V rámci co nejnižších nákladů tohle auto nemělo absolutně nic. Jak by to ale dopadlo, kdyby se edice Junior dočkala současná Octavie?
Pojďme si rovnou říci, že trojková Octavia Junior by vypadala vážně hrozně. Základem je zmodernizovaná verze a jak je vidno, nelakované plastové nárazníky a vnější kryty zpětných zrcátek jí opravdu moc nesednou. Vše zabíjí plechová kola a ony pro někoho děsivě ošklivé dvojité světlomety.
Nástupce první Fabie Junior ale určitě na trh nepřijde. Doba se celkem změnila a takové auto by si dnes jistě nikdo nekoupil. Už základní výbava totiž je celkem bohatá a ve verzi Junior by to byla celkem katastrofa. A co by se stalo, pokud by "ořezaný" plastový Junior přišel?
Viper je definitivně vyprodaný. Výrobce prozradil, kdy ho přestane vyrábět
Určitě byste nemohli čekat palubní infotainment Swing s dotykovou 6,5“ obrazovkou. Ve výbavě by nebyla víc jak dvojice airbagů a s automatickou klimatizací by nemohl počítat snad vůbec nikdo. Ani bysme se nedivili, kdyby se okna v trojkové Octavii stahovala kličkami. I to by nebylo ničím zvláštním.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.