Z Austrálie přichází zajímavá zpráva o tom, co se chystá u BMW. Podle tamního šéfa zastoupení značky by mohl časem přijít první pick-up.
Konkrétně to prozradil pro deník Motoring Marc Werner. Přitom to není zas tak dávno, co se u BMW dušovali, že auto s karosérií pick-up určitě nikdy nevyrobí. Jenže konkurence v podobě Mercedesu ji má v plánu, a tak nechce bavorák zůstat pozadu.
Ostatně, Mercedes má dlouhé roky zkušenosti s výrobou dodávek a nákladních vozidel. Vyrobit vůz s karoserií pick-up by tak pro něj byla pouze drobnou formalitou. Již nedávno se navíc představil koncept, jenž ukazuje, že návrháři značky jsou schopni tohle s klidem vytvořit.
Doba se ale mění a asi nikoho by nenapadlo, že Mercedes vyrobí užitkové auto s korbou a BMW pustí do světa model s náhonem na předek. Vše je zkrátka možné, doba se mění a my se jen těšíme, zda se opravdu dočkáme toho, že BMW se stane producentem užitkových aut.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.