Ženeva: Ford představil koncept SAV

Daniel Šupa, 2. března 2005, 08:23 Google+

Koncern Ford přivezl na autosalon koncepční vůz, který by se mohl stát průkopníkem nové třídy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SAV - koncept

SAV - koncept | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Nový koncept Ford SAV definuje novou automobilovou třídu SAV (Sports Activity Vehicle), jednoprostorový sportovně stylizovaný model, jehož sedadla je možné uspořádat do tří řad a naznačuje budoucí design modelů Ford připravených pro Evropu.

„Jsme přesvědčeni, že v rámci rozlehlého segmentu rodinných automobilů mají velkou příležitost netradičně koncipované vozy, jejichž proporce a design odrážejí aktivní životní styl současné generace,“ říká Martin Smith, nedávno jmenovaný šéfdesignér Ford of Europe, pro kterého je SAV premiérovým představením.

Pro nový designérský jazyk automobily Ford, představený s konceptem Ford SAV, jsou příznačné dynamické futuristické linie vytvářející na karosářských panelech muskulaturní křivky, umocňující pocit solidnosti a robustnosti vozu. Koncept SAV byl připravován jako stylistická vize, která předurčí tvář budoucích evropských modelů.

Různé proporce, různé přístupy
Koncept Ford SAV, řadící se mezi Ford Galaxy a Mondeo, sonduje budoucí možnosti ještě detailnější diferenciace modelového portfolia rodinných vozů značky Ford. Nový koncept přebírá inovativní systém flexibilních zadních sedadel. Ke změně uspořádání individuálních zadních sedadel stačí jen zmáčknutí tlačítka S podporou elektromotorů se střední sedadlo posouvá dozadu a zabydluje se mezi dvojicí integrovaných zavazadlových schránek. Výsledkem je komfortní cestování.

Splývavý metalický kabát
Stejně jako přiléhavé dresy moderních sportovců, také čistě řešený „kabát“ nového konceptu Ford SAV jednoznačně upozorňuje na sportovní geny této čtyřkolové osobnosti. Siluetu charakterizují výrazně skloněné čelní sklo a vyklenutá linie střechy, která vzadu plynule přechází ve spoiler integrovaný do konstrukce zadních dveří.

„Tvář“ nového konceptu automobilky Ford definují velmi expresivní světlomety se zdvojenými reflektory, sešikmená kapota motoru a do boků protažený masivní nárazník s rozměrnou dolní lichoběžníkovou maskou chladiče. Sjednocujícím stylistickým prvkem členité přídě vozu je velký ovál firemního loga automobilky Ford.

Zadním partiím konceptu Ford SAV dominuje dramaticky zalomené okno, jehož design ladí s výraznými dvoudílnými koncovými světly, které jsou protažené z boků karoserie až do dveří v zádi vozu. Tvarování dolní části zadního nárazníku připomíná difusory závodních vozů.

Připravte se na životní jízdu!
Interiér konceptu Ford SAV myslí především na komfort a bezpečí svých pasažérů a snaží se řidiči co nejvíce zpříjemnit a usnadnit ovládání vozu, čemuž slouží řada prvků od ergonomicky tvarovaného věnce volantu s tlačítky řazení až po anatomické tvarování sportovních sedadel.

Velký důraz při tvorbě konceptu Ford SAV byl kladen na barevné sladění jeho interiéru – ten je vyvedený v barvě břidlice a cínu, stylistické detaily jsou v kontrastní oranžové barvě. Dalším ušlechtilým materiálem, který našel své místo v interiéru konceptu Ford SAV, je hliník v barvě titania.

Jedním z dalších zajímavých stylistických detailů konceptu Ford SAV jsou hliníkové pedály, jejichž styčná plocha je krytá perforovanou pryží.

Nositelé vizí
Koncept Ford SAV zahajuje éru nového designérského směřování automobilky Ford. „Dalo by se s trochou zjednodušení říci, že jízdní dynamika modelů Ford bude zřetelně vtisknuta už do jejich designu,“ dodává Martin Smith, který předvídá, že budoucí modely Ford budou působit jako atleti.


Foto: Ford Motor Company

Vytisknout

Diskuze: Ženeva: Ford představil koncept SAV

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ford

Vladimír Vošický (Ford)

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud