Koncern Ford přivezl na autosalon koncepční vůz, který by se mohl stát průkopníkem nové třídy.
Splývavý metalický kabát Stejně jako přiléhavé dresy moderních sportovců, také čistě řešený „kabát“ nového konceptu Ford SAV jednoznačně upozorňuje na sportovní geny této čtyřkolové osobnosti. Siluetu charakterizují výrazně skloněné čelní sklo a vyklenutá linie střechy, která vzadu plynule přechází ve spoiler integrovaný do konstrukce zadních dveří. „Tvář“ nového konceptu automobilky Ford definují velmi expresivní světlomety se zdvojenými reflektory, sešikmená kapota motoru a do boků protažený masivní nárazník s rozměrnou dolní lichoběžníkovou maskou chladiče. Sjednocujícím stylistickým prvkem členité přídě vozu je velký ovál firemního loga automobilky Ford. Zadním partiím konceptu Ford SAV dominuje dramaticky zalomené okno, jehož design ladí s výraznými dvoudílnými koncovými světly, které jsou protažené z boků karoserie až do dveří v zádi vozu. Tvarování dolní části zadního nárazníku připomíná difusory závodních vozů.
Připravte se na životní jízdu! Interiér konceptu Ford SAV myslí především na komfort a bezpečí svých pasažérů a snaží se řidiči co nejvíce zpříjemnit a usnadnit ovládání vozu, čemuž slouží řada prvků od ergonomicky tvarovaného věnce volantu s tlačítky řazení až po anatomické tvarování sportovních sedadel. Velký důraz při tvorbě konceptu Ford SAV byl kladen na barevné sladění jeho interiéru – ten je vyvedený v barvě břidlice a cínu, stylistické detaily jsou v kontrastní oranžové barvě. Dalším ušlechtilým materiálem, který našel své místo v interiéru konceptu Ford SAV, je hliník v barvě titania. Jedním z dalších zajímavých stylistických detailů konceptu Ford SAV jsou hliníkové pedály, jejichž styčná plocha je krytá perforovanou pryží. Nositelé vizí Koncept Ford SAV zahajuje éru nového designérského směřování automobilky Ford. „Dalo by se s trochou zjednodušení říci, že jízdní dynamika modelů Ford bude zřetelně vtisknuta už do jejich designu,“ dodává Martin Smith, který předvídá, že budoucí modely Ford budou působit jako atleti. Foto: Ford Motor Company
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?