Koncern Ford přivezl na autosalon koncepční vůz, který by se mohl stát průkopníkem nové třídy.
Splývavý metalický kabát Stejně jako přiléhavé dresy moderních sportovců, také čistě řešený „kabát“ nového konceptu Ford SAV jednoznačně upozorňuje na sportovní geny této čtyřkolové osobnosti. Siluetu charakterizují výrazně skloněné čelní sklo a vyklenutá linie střechy, která vzadu plynule přechází ve spoiler integrovaný do konstrukce zadních dveří. „Tvář“ nového konceptu automobilky Ford definují velmi expresivní světlomety se zdvojenými reflektory, sešikmená kapota motoru a do boků protažený masivní nárazník s rozměrnou dolní lichoběžníkovou maskou chladiče. Sjednocujícím stylistickým prvkem členité přídě vozu je velký ovál firemního loga automobilky Ford. Zadním partiím konceptu Ford SAV dominuje dramaticky zalomené okno, jehož design ladí s výraznými dvoudílnými koncovými světly, které jsou protažené z boků karoserie až do dveří v zádi vozu. Tvarování dolní části zadního nárazníku připomíná difusory závodních vozů.
Připravte se na životní jízdu! Interiér konceptu Ford SAV myslí především na komfort a bezpečí svých pasažérů a snaží se řidiči co nejvíce zpříjemnit a usnadnit ovládání vozu, čemuž slouží řada prvků od ergonomicky tvarovaného věnce volantu s tlačítky řazení až po anatomické tvarování sportovních sedadel. Velký důraz při tvorbě konceptu Ford SAV byl kladen na barevné sladění jeho interiéru – ten je vyvedený v barvě břidlice a cínu, stylistické detaily jsou v kontrastní oranžové barvě. Dalším ušlechtilým materiálem, který našel své místo v interiéru konceptu Ford SAV, je hliník v barvě titania. Jedním z dalších zajímavých stylistických detailů konceptu Ford SAV jsou hliníkové pedály, jejichž styčná plocha je krytá perforovanou pryží. Nositelé vizí Koncept Ford SAV zahajuje éru nového designérského směřování automobilky Ford. „Dalo by se s trochou zjednodušení říci, že jízdní dynamika modelů Ford bude zřetelně vtisknuta už do jejich designu,“ dodává Martin Smith, který předvídá, že budoucí modely Ford budou působit jako atleti. Foto: Ford Motor Company
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?