Koncern Ford přivezl na autosalon koncepční vůz, který by se mohl stát průkopníkem nové třídy.
Splývavý metalický kabát Stejně jako přiléhavé dresy moderních sportovců, také čistě řešený „kabát“ nového konceptu Ford SAV jednoznačně upozorňuje na sportovní geny této čtyřkolové osobnosti. Siluetu charakterizují výrazně skloněné čelní sklo a vyklenutá linie střechy, která vzadu plynule přechází ve spoiler integrovaný do konstrukce zadních dveří. „Tvář“ nového konceptu automobilky Ford definují velmi expresivní světlomety se zdvojenými reflektory, sešikmená kapota motoru a do boků protažený masivní nárazník s rozměrnou dolní lichoběžníkovou maskou chladiče. Sjednocujícím stylistickým prvkem členité přídě vozu je velký ovál firemního loga automobilky Ford. Zadním partiím konceptu Ford SAV dominuje dramaticky zalomené okno, jehož design ladí s výraznými dvoudílnými koncovými světly, které jsou protažené z boků karoserie až do dveří v zádi vozu. Tvarování dolní části zadního nárazníku připomíná difusory závodních vozů.
Připravte se na životní jízdu! Interiér konceptu Ford SAV myslí především na komfort a bezpečí svých pasažérů a snaží se řidiči co nejvíce zpříjemnit a usnadnit ovládání vozu, čemuž slouží řada prvků od ergonomicky tvarovaného věnce volantu s tlačítky řazení až po anatomické tvarování sportovních sedadel. Velký důraz při tvorbě konceptu Ford SAV byl kladen na barevné sladění jeho interiéru – ten je vyvedený v barvě břidlice a cínu, stylistické detaily jsou v kontrastní oranžové barvě. Dalším ušlechtilým materiálem, který našel své místo v interiéru konceptu Ford SAV, je hliník v barvě titania. Jedním z dalších zajímavých stylistických detailů konceptu Ford SAV jsou hliníkové pedály, jejichž styčná plocha je krytá perforovanou pryží. Nositelé vizí Koncept Ford SAV zahajuje éru nového designérského směřování automobilky Ford. „Dalo by se s trochou zjednodušení říci, že jízdní dynamika modelů Ford bude zřetelně vtisknuta už do jejich designu,“ dodává Martin Smith, který předvídá, že budoucí modely Ford budou působit jako atleti. Foto: Ford Motor Company
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?