Kleemann se inspiroval v přírodě

Daniel Šupa, 21. února 2005, 17:15 Google+

Dánská Tuningová společnost připravila precizní systém nahoru otvíraných dveří.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Roadster SL

Roadster SL | foto: Kleemann

Sdílejte článek

Historie vyklápěných dveří u sériových vozů sahá do roku 1954, kdy tyto použili konstruktéři u Mercedesu, konkrétně modelu 300 SL a k otvírání sloužil stlačený plyn. Další pokus provedli Italové u Lamborghini Countach. Obojí bylo založeno na mechanických systémech, vyžadujících velkou šikovnost, obratnost a sílu.

Kleemann představil své dveře "Scissor" na roadsteru Mercedes SL. Na rozdíl od zmíněných systémů využívá nově dvou os a hydrauliky spolu s elektronikou. Výsledkem je komfortní a rychlé otevření dveří bez potřeby jakékoliv námahy a velkého prostoru kolem vozu.

Mechanismus otvírání je umístěn na sloupku předních dveří a propojen s centrální hydraulickou jednotkou s vysokotlakým čerpadlem a kontrolním ventilem. V činnost ho uvede signál z procesoru, předaný stiskem kliky. Podobně jednoduché je i uzavření dveří. Stačí zmáčknout knoflík na spodní straně dveří už pohodlně usazen v sedadle. Otevření dveří trvá deset vteřin.

A kde je ta zmíněná inspirace v přírodě? U ptáků. Podobně jako oni totiž Mercedes od Kleemannu nejprve vysune o osm centimetrů dveře z karosérie a následně je vyklopí vzhůru jako při vzletu ptáků...


Foto: Kleemann

Vytisknout

Diskuze: Kleemann se inspiroval v přírodě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

350Z

S Nissanem 350Z a větrem ve vlasech

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud