Po příchodu velkého modelu CX-9 se začalo spekulovat o tom, zda její 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec neposlouží jako pohon pro nějaký nový ostrý model MPS. Dneškem je však jisté, že tomu tak (zatím) nebude.
Tahle pohonná jednotka totiž jde instalovat pod kapotu všech ostatních modelů Mazda, a tak se není čemu divit, že někteří fanoušci Mazdy i světová automobilová média počítala s příchodem nového modelu s logem MPS.
Mazda však na tyhle spekulace zareagovala celkem tvrdě. Její vedení totiž řeklo, že je stále velmi malou značkou a má dosti omezené kapacity. V první řadě se bude soustředit na upevnění kmenového portfolia, což znamená, že vývoj sportovní verze s označením MPS není na pořadu dne.
A na co že tedy chce Mazda nalákat nové či stávající zákazníky? Prý se máme těšit na příchod dieselového motoru s výkonem 175 koní a točivým momentem 420 Nm. Právě nad ní by ale mohl být umístěn 2,5litrový čtyřválec s výkonem 231 koní.
S turbem dopovaným dvaapůllitrem ale opravdu jen tak nepočítejme. Za vše totiž hovoří věta, že hlavním terčem zájmu bude i na dále atmosférický 2,5litr...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?