Mnichovské BMW rozšiřuje svoji úspěšnou modelovou řadu roadsterů o základní model Z4 2,0.
Automobilka slibuje jen o něco méně dynamiky, než u renomovaných šestiválců. Drobnější motor zrychlí kabriolet z 0 na 100 za 8,2 vteřiny. Plný průběh točivého momentu s 200 Nm při 3600 o/min nabízí dostatečnou pružnost ve spojení s přesnou šestistupňovou převodovkou. Hnaná jsou zadní kola s obutím 205/55 R16. Při testu Euro NCAP 2004 dosáhla Z4 nejlepších hodnot, jaké kdy byly u roadsteru naměřeny na figurínách, a obdržela tak Cenu Euro NCAP „Nejlepší v segmentu“. Svou veřejnou premiéru bude mít tento nový vůz při příležitosti Ženevského autosalonu v březnu 2005. Výroba bude zahájena v dubnu a první vozidla budou do Evropy a Asie dodána v polovině května. Foto: BMW Group
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?