Na blížícím se autosalonu představí Ford svoji představu vozu pro rok 2010.
Interiér však má působit naprosto opačným dojmem. Hlavní konstruktér Joe Baker pojal interiér vozu jako přívětivé soukromé útočiště posádky, čemuž napomáhají otočná přední sedadla, která dovolí hovořit lidem vpředu i vzadu z očí do očí. Samozřejmě pouze když vůz stojí zaparkován. Avšak zadní sklopná sedadla umožní přeměnit příjemné prostředí náhradního obývacího pokoje v dodávku se slušnou ložnou plochou. V zadních dveřích je místo okna zmíněný LCD monitor, který umožňuje surfování po internetu, sledování filmů a nebo pomocí kamery vše vně vozidla. Platforma je z Fiesty, ale hnací ústrojí z Mondea, a tak má Synus v motorovém prostoru přeplňovaný čtyřválcový diesel o objemu 2000 ccm, který disponuje 134 koňskými silami. Motor umožňuje používat i bionaftu. Foto: autoindex.org
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?