Ford Synus: Malý tank s obývákem

Daniel Šupa, 7. ledna 2005, 21:48 Google+

Na blížícím se autosalonu představí Ford svoji představu vozu pro rok 2010.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Synus

Synus | foto: Autoindex.org

Sdílejte článek

Trendem Američanů je vracet se opět z předměstí do centra svých velkých měst a Synus je podle Fordu tím pravým vozem, který k tomu mohou využít.

Jeho základem je "B-model" Fordu, kterým je nazývána Fiesta. Na trzích mimo USA je Fiesta velmi populární, ale v mateřské zemi výrobce je prakticky neznámý. V USA potřebu malých a snadno parkovatelných vozů ještě nepocítili. Ford předpokládá, že kolem roku 2010 bude ale ve městech žít většina obyvatelstva a menší vůz bude nutností.

Inspiraci si tvůrci vypůjčili z obrněných vozů, jichž využívají především banky. Koncept má nabídnout u malého vozu pocit bezpečí v nahuštěném městském provozu, podtržený řadou bezpečnostních prvků, jako například neprůstřelná skla a záď zcela bez oken. Výhled dozadu zajišťuje kamera a LCD monitor v interiéru. 18palcová kola podtrhují robustnost karosérie. Navenek vůz působí stroze, chladně a odměřeně.

Interiér však má působit naprosto opačným dojmem. Hlavní konstruktér Joe Baker pojal interiér vozu jako přívětivé soukromé útočiště posádky, čemuž napomáhají otočná přední sedadla, která dovolí hovořit lidem vpředu i vzadu z očí do očí. Samozřejmě pouze když vůz stojí zaparkován.

Avšak zadní sklopná sedadla umožní přeměnit příjemné prostředí náhradního obývacího pokoje v dodávku se slušnou ložnou plochou. V zadních dveřích je místo okna zmíněný LCD monitor, který umožňuje surfování po internetu, sledování filmů a nebo pomocí kamery vše vně vozidla.

Platforma je z Fiesty, ale hnací ústrojí z Mondea, a tak má Synus v motorovém prostoru přeplňovaný čtyřválcový diesel o objemu 2000 ccm, který disponuje 134 koňskými silami. Motor umožňuje používat i bionaftu.


Foto: autoindex.org

Vytisknout

Diskuze: Ford Synus: Malý tank s obývákem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Cooper S

Žhavé želízko v ohni

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud