Ford Synus: Malý tank s obývákem

Daniel Šupa, 7. ledna 2005, 21:48 Google+

Na blížícím se autosalonu představí Ford svoji představu vozu pro rok 2010.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Synus

Synus | foto: Autoindex.org

Sdílejte článek

Trendem Američanů je vracet se opět z předměstí do centra svých velkých měst a Synus je podle Fordu tím pravým vozem, který k tomu mohou využít.

Jeho základem je "B-model" Fordu, kterým je nazývána Fiesta. Na trzích mimo USA je Fiesta velmi populární, ale v mateřské zemi výrobce je prakticky neznámý. V USA potřebu malých a snadno parkovatelných vozů ještě nepocítili. Ford předpokládá, že kolem roku 2010 bude ale ve městech žít většina obyvatelstva a menší vůz bude nutností.

Inspiraci si tvůrci vypůjčili z obrněných vozů, jichž využívají především banky. Koncept má nabídnout u malého vozu pocit bezpečí v nahuštěném městském provozu, podtržený řadou bezpečnostních prvků, jako například neprůstřelná skla a záď zcela bez oken. Výhled dozadu zajišťuje kamera a LCD monitor v interiéru. 18palcová kola podtrhují robustnost karosérie. Navenek vůz působí stroze, chladně a odměřeně.

Interiér však má působit naprosto opačným dojmem. Hlavní konstruktér Joe Baker pojal interiér vozu jako přívětivé soukromé útočiště posádky, čemuž napomáhají otočná přední sedadla, která dovolí hovořit lidem vpředu i vzadu z očí do očí. Samozřejmě pouze když vůz stojí zaparkován.

Avšak zadní sklopná sedadla umožní přeměnit příjemné prostředí náhradního obývacího pokoje v dodávku se slušnou ložnou plochou. V zadních dveřích je místo okna zmíněný LCD monitor, který umožňuje surfování po internetu, sledování filmů a nebo pomocí kamery vše vně vozidla.

Platforma je z Fiesty, ale hnací ústrojí z Mondea, a tak má Synus v motorovém prostoru přeplňovaný čtyřválcový diesel o objemu 2000 ccm, který disponuje 134 koňskými silami. Motor umožňuje používat i bionaftu.


Foto: autoindex.org

Vytisknout

Diskuze: Ford Synus: Malý tank s obývákem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Cooper S

Žhavé želízko v ohni

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud