Neodkládejte přezutí pneumatik

Zimní pneumatiky, ilustrační fotografie
Zimní pneumatiky, ilustrační fotografie, foto: Impression Media
AutoRoad.cz 2. listopadu 2015 12:11
Sdílej:

Čekáte s obutím zimních pneumatik až opravdu napadne sníh? Ukážeme vám, proč se to nevyplatí a kdy je ideální čas na přezutí vašeho vozu.

Běžná praxe: nepřezouvám, dokud nemusím

Podle zákona musíte mít obuté zimní pneumatiky od 1. 11. do 31.3. Ale jen v případě, že se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, led či námraza. Nebo pokud potkáte značku zimní výbava.Asi si tedy říkáte, že přezout na zimní pneumatiky bude stačit, až napadne první sníh nebo přijde první náledí. Když pomineme to, že vás může počasí nepříjemně překvapit a vy najednou nebudete moci vyjet, má odkládání výměny pneumatik další nevýhody.

Čím se tedy řídit

Rozdílů mezi letními a zimními pneumatikami je více, než si většina lidi myslí. Neliší se jen vzorkem a předepsanou minimální hloubkou dezénu. I jejich složení je rozdílné. Každá je vyrobena tak, aby měla nejlepší jízdní vlastnosti v podmínkách, pro které je určena.Proto by vás měla zajímat hlavně venkovní teplota. Letní gumy ztrácí své schopnosti při teplotách pod 7°C. Pokud tedy budete dlouhodobě vyjíždět v době, kdy je již teplota pod touto hranicí, je na čase přezout.Vysvětlíme vám to pěkně ve videu:

Jsou řešením celoroční pneumatiky?

Ve většině případů ne. Univerzální pneumatiky jsou vhodné pro řidiče v oblastech, kde se nesetkají s vyloženě zimními podmínkami. Na sněhu, ledu i při teplotách hluboko pod bodem mrazu mají výrazně horší jízdní vlastnosti než zimní gumy. Zejména při vyšších rychlostech.Nové zimní gumy si můžete vybrat na e-shopu s pneumatikami Pneuboss.cz.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.