Čekáte s obutím zimních pneumatik až opravdu napadne sníh? Ukážeme vám, proč se to nevyplatí a kdy je ideální čas na přezutí vašeho vozu.
Podle zákona musíte mít obuté zimní pneumatiky od 1. 11. do 31.3. Ale jen v případě, že se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, led či námraza. Nebo pokud potkáte značku zimní výbava.Asi si tedy říkáte, že přezout na zimní pneumatiky bude stačit, až napadne první sníh nebo přijde první náledí. Když pomineme to, že vás může počasí nepříjemně překvapit a vy najednou nebudete moci vyjet, má odkládání výměny pneumatik další nevýhody.
Čím se tedy říditRozdílů mezi letními a zimními pneumatikami je více, než si většina lidi myslí. Neliší se jen vzorkem a předepsanou minimální hloubkou dezénu. I jejich složení je rozdílné. Každá je vyrobena tak, aby měla nejlepší jízdní vlastnosti v podmínkách, pro které je určena.Proto by vás měla zajímat hlavně venkovní teplota. Letní gumy ztrácí své schopnosti při teplotách pod 7°C. Pokud tedy budete dlouhodobě vyjíždět v době, kdy je již teplota pod touto hranicí, je na čase přezout.Vysvětlíme vám to pěkně ve videu:
Jsou řešením celoroční pneumatiky?Ve většině případů ne. Univerzální pneumatiky jsou vhodné pro řidiče v oblastech, kde se nesetkají s vyloženě zimními podmínkami. Na sněhu, ledu i při teplotách hluboko pod bodem mrazu mají výrazně horší jízdní vlastnosti než zimní gumy. Zejména při vyšších rychlostech.Nové zimní gumy si můžete vybrat na e-shopu s pneumatikami Pneuboss.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?