Malé luxusní vozy jsou v dnešní době celkem rozšířené a o to víc je zajímavé, že první generace Audi A3 pomohla nastartovat tento trend již před dvaceti lety.
První model sjel z montážní linky 18. září 1995 a Audi tehdy o vozu řeklo, že pomá spojit "nová měřítka v kompaktní třídě s jeho sportovním charakterem, vysoce kvalitním zpracováním a volitelným pohonem všech kol quattro.
Díky velké popularitě se Audi rozhodla nedávno uvést na trh i sedan A3 a několik ekologických variant, včetně verzí e-tron a G-Tron. Celkem se model A3 prodává na více než 100 trzích a Audi vyrobila od roku 1995 za celou historii 3,647,833 kusů.
V prohlášení společnosti Audi se rozhovořil člen představenstva Prof. Dr. Hubert Walt, který řekl: "20 let vozu Audi A3 - to je 20 let úspěchů v kompaktní třídě. Tehdy jsme založili nový segment s vozem A3 a dnes je tato "rodina" pevnou součástí naší modelové nabídky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?