Horko ovlivňuje nás řidiče víc, než si myslíte. Podceňovat jej může mít fatální následky.
Příznaky, že je vám horko poznáte velmi rychle. Tělo se přehřívá, potí se a vy se necítíte dobře. Kromě propoceného trička a kraťasů to poznáte i podle vašeho chování. Ano, velké teplo neovlivňuje jen to, že se potíte, ale také vaší psychiku.
Od odborníků, přes lékaře až k policistům, všichni se shodují, že vedro hodně ovlivňuje psychiku řidičů. Nejčastěji zapříčiňuje zvýšenou podrážděnost, agresivitu, vyšší míru stresu a snižuje koncentraci. Nejvíce ohrožuje ty řidiče, kteří mají nemocné srdce.
Vše se podepisuje na našem stylu řízení, naší koncentraci a chování za volantem. To jsou podmínky, za kterých vznikají vážné dopravní nehody, a krizové situace, které opět plodí nehody. Vše se odráží v policejních statistikách, kde v extrémně horkých dnech, dochází k většímu počtu nehod.
Nakonec si sami odpovězte, zda ve vedru v koloně jste více podráždění, než jindy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.