Horko ovlivňuje nás řidiče víc, než si myslíte. Podceňovat jej může mít fatální následky.
Příznaky, že je vám horko poznáte velmi rychle. Tělo se přehřívá, potí se a vy se necítíte dobře. Kromě propoceného trička a kraťasů to poznáte i podle vašeho chování. Ano, velké teplo neovlivňuje jen to, že se potíte, ale také vaší psychiku.
Od odborníků, přes lékaře až k policistům, všichni se shodují, že vedro hodně ovlivňuje psychiku řidičů. Nejčastěji zapříčiňuje zvýšenou podrážděnost, agresivitu, vyšší míru stresu a snižuje koncentraci. Nejvíce ohrožuje ty řidiče, kteří mají nemocné srdce.
Vše se podepisuje na našem stylu řízení, naší koncentraci a chování za volantem. To jsou podmínky, za kterých vznikají vážné dopravní nehody, a krizové situace, které opět plodí nehody. Vše se odráží v policejních statistikách, kde v extrémně horkých dnech, dochází k většímu počtu nehod.
Nakonec si sami odpovězte, zda ve vedru v koloně jste více podráždění, než jindy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?