Horko ovlivňuje nás řidiče víc, než si myslíte. Podceňovat jej může mít fatální následky.
Příznaky, že je vám horko poznáte velmi rychle. Tělo se přehřívá, potí se a vy se necítíte dobře. Kromě propoceného trička a kraťasů to poznáte i podle vašeho chování. Ano, velké teplo neovlivňuje jen to, že se potíte, ale také vaší psychiku.
Od odborníků, přes lékaře až k policistům, všichni se shodují, že vedro hodně ovlivňuje psychiku řidičů. Nejčastěji zapříčiňuje zvýšenou podrážděnost, agresivitu, vyšší míru stresu a snižuje koncentraci. Nejvíce ohrožuje ty řidiče, kteří mají nemocné srdce.
Vše se podepisuje na našem stylu řízení, naší koncentraci a chování za volantem. To jsou podmínky, za kterých vznikají vážné dopravní nehody, a krizové situace, které opět plodí nehody. Vše se odráží v policejních statistikách, kde v extrémně horkých dnech, dochází k většímu počtu nehod.
Nakonec si sami odpovězte, zda ve vedru v koloně jste více podráždění, než jindy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.