Válí se vám doma zcela zbytečných 75 milionů korun a rádi byste si pořídili nějaké jedinečné auto na letní projížďky? V jedné New Yorské aukční síni bude již brzy v dražbě vůz přesně pro vás.
Lamborghini je od jak živa známé pro své bláznivé koncepty. Za všechny tyto bláznivé koncepty mluví například studie Egoista, která si vzala inspiraci u bojových stíhacích letounů. My se ale nyní budeme bavit o jiném konceptu a to od italského výrobce supersportů. Konkrétně se jedná o Lamborghini Concept S.
Tento koncepční vůz je postavený na základě Lamborghini Gallardo. Vůz navrhl designer Luc Donckerwolke a svou premiéru si odbyl v roce 2005, krátce po představení samotného Gallarda. V útrobách tohoto roadsteru s děleným čelním sklem se skrývá pětilitrový motor V10.
Na světě existují pouze dva kusy této studie. První z nich je pouze nepojízdný model, který je uložen v muzeu Lamborghini. Druhý je ale plně funkční a nyní je na prodej. Jeho soukromý majitel se ho rozhodl prodat. K aukci dojde již 18. listopadu. Odhaduje se, že by se jeho cena mohla vyšplhat až k neuvěřitelným třem milionům dolarů ( 75 000 000,- Kč).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.