Vše jednou končí a stejné je to i s výrobou supersportů. 19. 6. 2015 byl vyroben poslední exemplář vozu Porsche 918 Sypder
Porsche 918 přivedlo stuttgardskou automobilku do nové éry. Tento plug-in hybrid,v sobě ukrývá na 608 benzínových a 279 elektrických koní. Dokáže se rozvášnit až na rychlost 340 km/h a sprint z nuly na sto km/h mu zabere pouze 2,8 vteřiny.
Svou premiéru si „devětset osmnctka“ odbyla již v roce 2010 v Ženevě. Po vřelém přijetí bylo okamžitě rozhodnuto, že během 3 let se vůz dočká sériové výroby a v září roku 2013 se tomu tak skotečně stalo.
Velkým úspěchem pro Porsche byl den, kdy 918 Spyder dokázalo projet legendární Nurbugrgring v čase 6 minut a 57 sekund. Stalo se tak první vozem s homologací pro silniční provoz, který pokořil magickou sedmiminutovou hranici na tomto okruhu.
Pověst vozu nebyla pošpiněna ani třemi svolávacími akcemi , které si prožil. Bohužel vše jednou končí a tak 19. 6. 2015 přišel na svět poslední exemplář vozu 918 s výrobním číslem 918.
Budoucnost supersportů od Porsche ale rozhodně nekončí. Stačí si vzpomenout na snímek, kterým Porsche dohání automobilové fanatiky k šílenství. Copak dalšího asi Porsche chystá?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?