Vše jednou končí a stejné je to i s výrobou supersportů. 19. 6. 2015 byl vyroben poslední exemplář vozu Porsche 918 Sypder
Porsche 918 přivedlo stuttgardskou automobilku do nové éry. Tento plug-in hybrid,v sobě ukrývá na 608 benzínových a 279 elektrických koní. Dokáže se rozvášnit až na rychlost 340 km/h a sprint z nuly na sto km/h mu zabere pouze 2,8 vteřiny.
Svou premiéru si „devětset osmnctka“ odbyla již v roce 2010 v Ženevě. Po vřelém přijetí bylo okamžitě rozhodnuto, že během 3 let se vůz dočká sériové výroby a v září roku 2013 se tomu tak skotečně stalo.
Velkým úspěchem pro Porsche byl den, kdy 918 Spyder dokázalo projet legendární Nurbugrgring v čase 6 minut a 57 sekund. Stalo se tak první vozem s homologací pro silniční provoz, který pokořil magickou sedmiminutovou hranici na tomto okruhu.
Pověst vozu nebyla pošpiněna ani třemi svolávacími akcemi , které si prožil. Bohužel vše jednou končí a tak 19. 6. 2015 přišel na svět poslední exemplář vozu 918 s výrobním číslem 918.
Budoucnost supersportů od Porsche ale rozhodně nekončí. Stačí si vzpomenout na snímek, kterým Porsche dohání automobilové fanatiky k šílenství. Copak dalšího asi Porsche chystá?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?