Vše jednou končí a stejné je to i s výrobou supersportů. 19. 6. 2015 byl vyroben poslední exemplář vozu Porsche 918 Sypder
Porsche 918 přivedlo stuttgardskou automobilku do nové éry. Tento plug-in hybrid,v sobě ukrývá na 608 benzínových a 279 elektrických koní. Dokáže se rozvášnit až na rychlost 340 km/h a sprint z nuly na sto km/h mu zabere pouze 2,8 vteřiny.
Svou premiéru si „devětset osmnctka“ odbyla již v roce 2010 v Ženevě. Po vřelém přijetí bylo okamžitě rozhodnuto, že během 3 let se vůz dočká sériové výroby a v září roku 2013 se tomu tak skotečně stalo.
Velkým úspěchem pro Porsche byl den, kdy 918 Spyder dokázalo projet legendární Nurbugrgring v čase 6 minut a 57 sekund. Stalo se tak první vozem s homologací pro silniční provoz, který pokořil magickou sedmiminutovou hranici na tomto okruhu.
Pověst vozu nebyla pošpiněna ani třemi svolávacími akcemi , které si prožil. Bohužel vše jednou končí a tak 19. 6. 2015 přišel na svět poslední exemplář vozu 918 s výrobním číslem 918.
Budoucnost supersportů od Porsche ale rozhodně nekončí. Stačí si vzpomenout na snímek, kterým Porsche dohání automobilové fanatiky k šílenství. Copak dalšího asi Porsche chystá?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.