BMW slaví 15. výročí velmi populární X5. Ta odstartovala důležitou éru v historii automobilky a podílí se velkým dílem, na jejím úspěchu a zisku.
Zakladatel modelové řady X, která svými celkem pěti modely tvoří jednu třetinu prodejů značky BMW, se poprvé ukázal v roce 1999. Tenkrát vyrazil do boje s Mercedesem M-Class, který nadčasově v roce 1997 začal éru modelů SUV.
To, že X5 byla trefa přímo do černého, potvrdil i zájem. První generace si našla téměř 620 000 zákazníků na celém světě a odstartovala velmi populární produktovou nabídku značky. BMW X5 následovala X3, posléze X6, X1 a nyní nejmladší člen X4.
Rozšíření modelové řady X přineslo automobilce spoustu nových zákazníků. Však se pro modely X rozhodlo již více než 3,3 milionů zákazníků. A rozšíření portfolia modelů X bude pokračovat. Nejbližší novinkou je BMW X7, které dorazí do tří let.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.