BMW slaví 15. výročí velmi populární X5. Ta odstartovala důležitou éru v historii automobilky a podílí se velkým dílem, na jejím úspěchu a zisku.
Zakladatel modelové řady X, která svými celkem pěti modely tvoří jednu třetinu prodejů značky BMW, se poprvé ukázal v roce 1999. Tenkrát vyrazil do boje s Mercedesem M-Class, který nadčasově v roce 1997 začal éru modelů SUV.
To, že X5 byla trefa přímo do černého, potvrdil i zájem. První generace si našla téměř 620 000 zákazníků na celém světě a odstartovala velmi populární produktovou nabídku značky. BMW X5 následovala X3, posléze X6, X1 a nyní nejmladší člen X4.
Rozšíření modelové řady X přineslo automobilce spoustu nových zákazníků. Však se pro modely X rozhodlo již více než 3,3 milionů zákazníků. A rozšíření portfolia modelů X bude pokračovat. Nejbližší novinkou je BMW X7, které dorazí do tří let.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?