Francouzská automobilka Renault uvedla nový Twizy Renault Sport F1 Concept Car. Co si pod dlouhým označením představit? Nic jiného než elektromobil, dosahující vražedné rychlosti
Začalo to modelem Espace F1. Ano. 820 koňských sil, uschovaných v bláznivém voze francouzské automobilky. Stále ještě poctivý véčkový desetiválec. Koncept, představený na autosaloně v Paříži.
Návaznost tvoří unikátní Twizy Renault Sport F1 Concept Car. Malé vozítko s elektropohonem, jehož sedmnáct koní navýšila technologie KERS, užívaná, světe div se, ve vozech F1.
Výsledkem je maximální zrychlení z 0 na 100 km/hod za 6 vteřin. Bez úprav karoserie by to však nešlo. Původní konstrukci a provedení doplnily spoilery a difuzor. Facku uštědří použitá kola, uvnitř pak ryze závodní volant.
Do nejmenších detailů propracovaný koncept tvarem osloví a nadchne, zbylé parametry však poděsí i starší chlapce. Představte si 97 k, působících po dobu 13 vteřin. Zkušební jezdci mají vskutku nebezpečnou práci.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?