Bertone do Pekingu přivezl koncept sportovního kupé, který je plně funkční a určen k prodeji. Kdo dá víc?
Jedinečný vůz vychází z pár týdnů starého konceptu, který nám Bertone ukázal na autosalonu v Ženevě. Novinka je o něco vyladěnější a především - plně funkční.
Novou karoserii naroubovalo designerské studio na základy Ferrari F430. Pod kapotou je tak 480 koňový osmiválec, kterému k produkci tohoto výkonu stačí 4,3 litru objemu. Oproti sériovému Ferrari ovšem má být tento prototyp lehčí.
Na povrch 480 cm dlouhého vozu vstupují z Ferrari jen připomínky v podobě předních světel. Přední hrana nad vstupy vzduchu je však osazena také pásem diod, které slouží jako světlo pro denní svícení. Jeho intenzita kolísá podle toho, jak řidič brzdí a slouží i jako jakási přední brzdová světla, zejména pro chodce. Bertone si tento nápad dal patentovat.
Celý koncept je poctou Nuccio Bertonemu, muži, který dílnu úspěšně vedl po delší dobu největší slávy. Vůz bude navíc možné po skončení autosalonu zakoupit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?