Bertone do Pekingu přivezl koncept sportovního kupé, který je plně funkční a určen k prodeji. Kdo dá víc?
Jedinečný vůz vychází z pár týdnů starého konceptu, který nám Bertone ukázal na autosalonu v Ženevě. Novinka je o něco vyladěnější a především - plně funkční.
Novou karoserii naroubovalo designerské studio na základy Ferrari F430. Pod kapotou je tak 480 koňový osmiválec, kterému k produkci tohoto výkonu stačí 4,3 litru objemu. Oproti sériovému Ferrari ovšem má být tento prototyp lehčí.
Na povrch 480 cm dlouhého vozu vstupují z Ferrari jen připomínky v podobě předních světel. Přední hrana nad vstupy vzduchu je však osazena také pásem diod, které slouží jako světlo pro denní svícení. Jeho intenzita kolísá podle toho, jak řidič brzdí a slouží i jako jakási přední brzdová světla, zejména pro chodce. Bertone si tento nápad dal patentovat.
Celý koncept je poctou Nuccio Bertonemu, muži, který dílnu úspěšně vedl po delší dobu největší slávy. Vůz bude navíc možné po skončení autosalonu zakoupit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?