Vyrostli jste na původní sérii Hvězdných Válek? Taky jste si přáli mít robotka R2-D2 a dát ho do svého vozu? Čínská automobilka BYD vám umožní tento dětský sen skutečně prožít.
Hybridní sedan BYD Qin se pravděpodobně stane prvním automobilem na světě, který bude obsahovat palubního robota. Čínská automobilka nyní uveřejnila čtveřici fotografií, na kterých je patrna malá bílá postavička palubního "i" robota na vrchní části palubní desky.Malý robot s prostým názvem "i" vypadá jako kombinace EVE z animovaného filmu WALL-E a robotka, kterého jako své logo využívá Google pro operační systém Android.Automobilka prohlásila, že "i" robot bude schovaný, před zraky nenechavců, ve speciálním prostoru v palubní desce a do své vyvýšené pozice se dostane, jakmile řidič "nastartuje" vůz. Robot bude během jízdy s pasažéry hovořit a komunikovat s nimi pomocí pohybů a změn výrazu svého digitálního obličeje. Pasažéři vozu mohou využít hlasového ovládání a pomocí "i" robota přistupovat na internet nebo například stahovat hudbu. Robotek navíc upozorní řidiče na nebezpečnou jízdu, případně poruchu vozu.Čínská automobilka BYD patří, na domácím trhu, mezi zavedené značky a navíc těží ze spolupráce s koncernem Daimler AG a z investic, které do automobilky dal Warren Buffet. Koncept palubního robotka se tak pravděpodobně dostane až do výroby.Co se týče vlastního vozu, tak se jedná o full hybrid, schopný ujet cca 20 km na čistě elektrický provoz. Použitý elektrecký motor s výkonem 150 koní je doplněn o přeplňovanou patnáctistovku s blíže nespecifikovanými parametry. Zrychlení na stokilometrovou rychlost by mělo trvat 6,9 sekund a maximální rychlost je omezena na 185 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.