Vyrostli jste na původní sérii Hvězdných Válek? Taky jste si přáli mít robotka R2-D2 a dát ho do svého vozu? Čínská automobilka BYD vám umožní tento dětský sen skutečně prožít.
Hybridní sedan BYD Qin se pravděpodobně stane prvním automobilem na světě, který bude obsahovat palubního robota. Čínská automobilka nyní uveřejnila čtveřici fotografií, na kterých je patrna malá bílá postavička palubního "i" robota na vrchní části palubní desky.Malý robot s prostým názvem "i" vypadá jako kombinace EVE z animovaného filmu WALL-E a robotka, kterého jako své logo využívá Google pro operační systém Android.Automobilka prohlásila, že "i" robot bude schovaný, před zraky nenechavců, ve speciálním prostoru v palubní desce a do své vyvýšené pozice se dostane, jakmile řidič "nastartuje" vůz. Robot bude během jízdy s pasažéry hovořit a komunikovat s nimi pomocí pohybů a změn výrazu svého digitálního obličeje. Pasažéři vozu mohou využít hlasového ovládání a pomocí "i" robota přistupovat na internet nebo například stahovat hudbu. Robotek navíc upozorní řidiče na nebezpečnou jízdu, případně poruchu vozu.Čínská automobilka BYD patří, na domácím trhu, mezi zavedené značky a navíc těží ze spolupráce s koncernem Daimler AG a z investic, které do automobilky dal Warren Buffet. Koncept palubního robotka se tak pravděpodobně dostane až do výroby.Co se týče vlastního vozu, tak se jedná o full hybrid, schopný ujet cca 20 km na čistě elektrický provoz. Použitý elektrecký motor s výkonem 150 koní je doplněn o přeplňovanou patnáctistovku s blíže nespecifikovanými parametry. Zrychlení na stokilometrovou rychlost by mělo trvat 6,9 sekund a maximální rychlost je omezena na 185 km/h.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?