Vyrostli jste na původní sérii Hvězdných Válek? Taky jste si přáli mít robotka R2-D2 a dát ho do svého vozu? Čínská automobilka BYD vám umožní tento dětský sen skutečně prožít.
Hybridní sedan BYD Qin se pravděpodobně stane prvním automobilem na světě, který bude obsahovat palubního robota. Čínská automobilka nyní uveřejnila čtveřici fotografií, na kterých je patrna malá bílá postavička palubního "i" robota na vrchní části palubní desky.Malý robot s prostým názvem "i" vypadá jako kombinace EVE z animovaného filmu WALL-E a robotka, kterého jako své logo využívá Google pro operační systém Android.Automobilka prohlásila, že "i" robot bude schovaný, před zraky nenechavců, ve speciálním prostoru v palubní desce a do své vyvýšené pozice se dostane, jakmile řidič "nastartuje" vůz. Robot bude během jízdy s pasažéry hovořit a komunikovat s nimi pomocí pohybů a změn výrazu svého digitálního obličeje. Pasažéři vozu mohou využít hlasového ovládání a pomocí "i" robota přistupovat na internet nebo například stahovat hudbu. Robotek navíc upozorní řidiče na nebezpečnou jízdu, případně poruchu vozu.Čínská automobilka BYD patří, na domácím trhu, mezi zavedené značky a navíc těží ze spolupráce s koncernem Daimler AG a z investic, které do automobilky dal Warren Buffet. Koncept palubního robotka se tak pravděpodobně dostane až do výroby.Co se týče vlastního vozu, tak se jedná o full hybrid, schopný ujet cca 20 km na čistě elektrický provoz. Použitý elektrecký motor s výkonem 150 koní je doplněn o přeplňovanou patnáctistovku s blíže nespecifikovanými parametry. Zrychlení na stokilometrovou rychlost by mělo trvat 6,9 sekund a maximální rychlost je omezena na 185 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.