Nástupce modelu LM002 bude představen na autosalónu v Pekingu. Italský výrobce supersportovních automobilů plánuje návrat do segmentu SUV (původní LM002 vznikl dříve, než vlastí segment SUV, ale dnes by do něj patřil). Na Pekingském autosalónu Lamborghini uvede třídveřové SUV s názvem MLC.
SUV bude pro značku Lamborghini představovat třetí modelovou řadu. Automobilka se snaží držet veškeré technické a designové detaily pod pokličkou. Za únik informací tak můžeme děkovat Audi, které přiznalo existenci konceptu SUV značky Lamborghini. Italská automobilka na uniklé informace reagovala prohlášením, že opravdu existuje koncept vozu, který se s největší pravděpodobností dostane na trh v roce 2015.
Nové SUV bude využívat platformu koncernu VW, na které jsou postaveny modely Audi Q7, Porsche Cayenne, VW Touareg a také pomalu přicházející SUV značky Bentley. Italská automobilka však platformu modifikovala s cílem snížit těžiště vozu.
Lamborghini má, nejen díky modelu Aventador, značné zkušenosti s využitím uhlíkových vláken. Ty jsou na voze využity v hojné míře a umožnily snížit hmotnost o 400 kg (ve srovnání s ostatními vozy na stejné platformě). Výsledná hmotnost by se měla vejít pod 2 000 kg.
Na rozdíl od modelů Aventador a Gallardo bude mít nové SUV motor v přední části karoserie. Jako pohonná jednotka se předpokládá 5.2 litrový desetiválec z modelu Gallardo s výkonem 585 koní. Automobilka plánuje také hybridní verzi modelu.
Lidé, kteří již koncept viděli, říkají, že vypadá jako zvýšená verze sedanu Estoque, který automobilka ukázala na autosalónu v Paříži v roce 2008. Třídveřová karoserie umožní dosažení agresivnějšího vzhledu vozu.
Lamborghini plánuje uvést nové SUV nejdříve na čínský trh, kde doplní Aventador a také novou generaci menšího modelu Gallardo, která by měla přijít v roce 2015, nebo 2016. Automobilka předpokládá prodeje modelu okolo 1500 kusů ročně, přičemž většina z nich by měla jít do USA a Číny.
S předpokládanou cenou okolo 150 000 euro by MLC mělo být dražší, než jeho rivalové jako Porsche Cayenne Turbo, BMW X6M nebo přicházející Maserati Kubang.
Příchod SUV značky Lamborghini je téměř stoprocentní. Zda se dočkáme také sedanu Estoque prozatím jasné není. Automobilka by však mohla využít jedné platformy na výrobu obou modelů, tak jak to dělá Porsche s modely Cayenne a Panamera.
Kombinace slov SUV a Lamborghini nebude skalním fanouškům značky znít zrovna příjemně. Na druhou stranu právě SUV umožnilo značce Porsche dosáhnout podstatně vyšších zisků, než kdy dříve (modely Cayenne a Panamera tvoří hlavní část prodejů automobilky). Pokud nové SUV přinese značce Lamborghini peníze na vývoj dalších ohromujících modelů jako je Aventador, tak nezbývá než popřát modelu MLC hodně štěstí.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).