Jensen Interceptor, jedna z klasik 70. let, se možná díky dnešní retrománii vrátí. Oživení slavné britské značky by mohlo trvat jen tři roky.
Mnohé legendární klasiky se vracejí v nových kabátech a s novou technikou. Dalším z řady bude Jensen Interceptor.
Původní vůz, na který nové myšlenky odkazují (i on měl svého stejnojmenného předchůdce), byl vyráběn mezi lety 1966 a 1976. Za celou dekádu se vyrobilo jen 6400 vozů.
Výroba probíhala ve Velké Británii, která tou dobou ještě byla automobilovou velmocí, a to ručně. Pod kapotu však byly instalovány motory pocházející ze zámoří, od Chrysleru. Měly objem 6,2 litru, později byl objem ještě o litr zvětšen.
Automobilka Jensen v roce 1976 bohužel zanikla. Práva na užívání značky putovala světem, čas od času se pokusil zašlou slávu někdo oživit, ovšem neúspěšně. Naposledy se však práva na užívání značky a jména dostala do rukou Panels Global Holdings, která vlastní i další malé značky, například Zagato nebo nově i Spyker.
Vlastník se rozhodl, že do výroby pustí retro přímo odkazující na legendu 70. let. Stejně jako ona bude mít splývavou záď na pomezí hatchbacku a kupé. Zda bude i novinka spoléhat na objemné motory americké značky, to zatím nevíme. Víme však, že první prototypy by měly spatřit světlo světa už za rok a zákazníci svůj vůz dostanou v roce 2014.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.